VEGAS - AN ABSOLUT WORLD


Så här fint fotograferade jag från Helikoptern, vad tycks?

245853-284

Så himla bra!

Nattflyg hem = ingen sömn på ett bra tag nu = inget bloggande försän jag har vaknat till!

Las Vegas fortsattning

Oh, vad jag har ont i benen, mina skavsar ar inte nadiga, men det gor fortfarande inte sa mycket! Jag ar ju trots allt i Vegas!

Som sagt sa sov jag over hos Michelle igar, vi pratade hur lange som helst och det var hur trevligt som helst. Sjukt skont att prata av sig om killar, killar, killar och allt annat som hor livet till! Nar man behover latta pa hjartat sa passar inget battre an en basta van att prata med, det behovde jag verkligen.

Eftersom det ar sondag sa var det kyrkan som gallde, jag hangde givetvis pa Michelles familj och det var faktiskt inte sa farligt. Julsanger och extrem air condition gav mig faktiskt lite julkansla, men i samma veva vi lamnade kyrkan och jag fick solen i ogonen sa var jag tillbaka i sommarkanslan igen.. haha!

Efter kyrkan sa att vi pa en mysig Mexikans restaurang med Michelles familj. Med tarar i ogonen blev det sedan dags att saga Hej da till Michelle, for tosen ska snart till San Jose och halsa pa slaktingar. Utan tvekan de basta 36 timmarna pa lange! Fick varldens finaste julklapp av Michelle, gulle! Tycker om dig sa mycket!!

Efter ett powernap sa var det dags for lite promenad och shopping, jag tror jag har shoppat alldeles for mycket. Men kunde inte motsta ett par rockiga orhangen och en finfin handvaska, och en massa annat saklart. Jag tror nasta kop blir den storsta resvaskan jag kan hitta, jag skojar inte!

Nu sa ska jag ta mig en dusch och sedan forsoka fa ner lite saker i vaskan infor imorgon. Vi ska upp jattejattetidigt for att ta en helikopter till Grand Canyon, de hamtar oss pa hotellet vid typ 5.30.. nice! Men som tur ar sa ska jag lagga mig i tid hade jag tankt, lange sedan jag var i sang fore 9!

Hoppas ni far en riktigt riktigt fin Jul, for nu ar det ju faktiskt JULAFTON pa riktigt! Jag saknar er!!

Lagesrapport: LAS VEGAS

Ja, antligen framme i Vegas! Det har nu gatt knappa 24 timmar och har redan hunnit med en massa! Pa grund av forseningar i Atlanta, sa var vi nagot sena hit, men vad gjorde det egentligen... Vi var trotta nar vi val var framme, sa det blev inte mycket mer an att fa skjuts till hotellet, checka in och sedan lagga oss. Vaknade upp sa tidigt som 7 (!!) i morse for frukost pa Denny's och sedan promenera runt lite. Vegas ar fantastiskt fint aven i dagsljus!

Som bekant (?) sa bor en av mina absolut basta vanner har i Las Vegas, sa vad ville jag inte allra helst om inte mota upp henne idag? Precis. Sa hon och hennes bror hamtade upp mig pa hotellet. Sedan blev det shopping shopping shopping, lunch och mera shopping! Vad passar inte battre an att mota staden med ett par "locals"! Nu har jag forfarliga skavsar (av de skorna jag ALDRIG far skavstar av annars!) men jag ar glad anda! 

Vi avslutade kvallen med bio, sag filmen I am Legend. Jag holl pa spy, jag skojar inte. Den var vidrig. Vet inte om jag verkligen avskyr den, eller om den var ganska bra. Tal att tankas pa!

Nu ska vi se pa film och sedan sova, upp tidigt imorgon for att mota den stora staden igen! Ah, jag alskar Vegas! 

Hoppas ni har det fint alla mina babes, far se om det blir mer update i veckan!

image283

Sadar sag vi ut for bara nagon minut sen, haha!

GOD JUL!


Snart bär det av till Las Vegas, det lär nog inte bli så mycket bloggande därifrån. Jag hoppas ni får världens finaste jul och att ni njuter av varandras sällskap. Till världens bästa (!!!!) vänner hemma i Sverige vill jag säga att jag saknar er otroligt mycket, jag hoppas ni njuter av att ni har varandra! Ha det riktigt bra nu allihopa, ta det lugnt och uppskatta allt ni har extra mycket. Jag (och Scarlette på bilden) önskar er en riktigt riktigt GOD JUL!


245853-282

Min finaste vän Gustaf är så otrolig!

Min fina fina vän Gustaf är alldeles otrolig. Han är inte bara snygg och snäll, han är verkligen otroligt pedagogisk också, och rolig! Här är en film när hans värdbror ser snö för första gången i HELA sitt liv, tänk vad underskattat snö är. Hör på Gustafs förträffliga engelska och pedagogiska sätt att tala, du är fin du älskling!



BABY


Haha, jag var bara tvungen att lägga upp det här för att retas min babyboo. Han är så sjukt lik Nick Lachey (Ni vet Jessica Simpsons förra kille!), det kanske inte syns på bilderna .. men ni ska se honom på riktigt. Så när han pratar också, måste nästan filma det någon gång! Varje gång, speciellt om jag ser honom i ögonen så måste jag alltid säga "Boo, you look so much a like that Nick guy".. då blir han alltid arg, haha! Det hela kanske är lite internt, men jag hoppas ni kan se lite likhet i alla fall.. Kommer ihåg när vi träffades för första gången, det första jag tänkte på var hans snygga snygga bränna och leende, det andra var att han var så sjukt lik Nick Lachey. Kommer ihåg första gången han log mot mig, det känslan. Nu har brännan bleknat, men leendet gör mig lika glad varje gång och han är fortfarande lika lik Nick Lachey... fast snyggare såklart!


245853-279

För övrigt så har jag klippt ur bilden, det är för övrigt också den första bilden jag fick på honom. Han tog den med min kamera första gången vi sågs!




image281245853-280


Är det bara jag som ser likheten? Det roligaste är att dom har likadan tatuering också!

I find it hard to believe, that you're in love with me...


Ja, förra inlägget blev ju lite.. jag vet inte, kände bara att jag behövde skriva det inlägget helt enkelt. Förvånad är jag att Ida läste också, min och Idas historia är en helt annan för sig. Jag saknar dig Ida, du är en fin vän ska du veta!

På fredag åker jag till Las Vegas, shit pommes säger jag bara. Kan inte vänta tills jag får träffa alla mina babes igen! Men på fredag gäller det, det ska bli riktigt roligt. Jag borde packa, men skjuter liksom upp det hela tiden! Tror jag ska packa ikväll, det är väl typ den enda tiden jag har att packa. Imorgon har vi nämligen förmiddagsträning, hej och hå att man ska upp och vara på träningen 9.00 när det är lov, men jag älskar det! Sedan så lär det bli en massa annat hela dagen, och på torsdag är det basket turnering. Hej och hå vad livet i USA är roligt! Oj, nu lät jag ironisk, det var jag inte.

Hela inlägget blev rätt rörigt, jag skyller på att jag är trött! Nu ska jag äta middag, hoppas ni mår fint!


Älskade, saknade

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja, eller varför jag vill skriva det här I min allmänna blogg, men jag antar att det är för att man aldrig vet som laser - så någon som kanske känner igen sig råkar kika in, eller så kanske man bara får ner ord som ingen har användning för ... jag vet inte!


Men hur som, man ska ta vara på livet. Är det något jag lärt mig i livet så är det att ta vara på det, man vet aldrig när det är för sent. Man ska inte ta någonting för givet!

Mitt liv har förändrats över en natt, allt för många gånger. Jag tror inte att jag än förstått värdet av livet, för varje dag upptäcker jag nya saker att vara tacksam över, varje dag.

Jag vet inte riktigt när jag blev den jag är idag, jag antar att allt som hänt gjort mig till den jag är... Allt som hänt mig, på både gott och ont. Vi människor kan vara rätt orättvisa mot oss själva ibland, så fort något dåligt händer kanske man ställer sig frågan "varför händer det här mig?", tänk om man varje gång något fantastiskt eller bra hände, stort som smått ställde sig samma fråga "varför händer det här mig?". Människan är bra orättvis mot sig själv ibland måste jag säga, det är så lätt att skylla ifrån sig på saker och skylla ifrån sig på andra.


Vissa saker i livet får en att vakna upp, verkligen vakna upp... Jag glömmer aldrig den dagen de ringde och sa att min bror dött. Min älskade underbara bror, som alltid funnits där för mig, alltid gjort allt för mig och alltid stått vid min sida och skyddat mig. Jag kommer ihåg det som igår, jag kommer ihåg exakt vart jag var, exakt vad jag gjorde och exakt vad jag kände. För det gör lika ont än...  Jag tror det verkligen fick mig att inse hur mycket liv jag har att leva. Min bror var den finaste på denna jord, alltid leendes och alltid älskade han mig med hela sitt hjärta. Finns kan jag inte ens räkna alla gånger vi tjafsat eller så, men vad spelar det för roll egentligen - för jag vet att vi älskade varandra. Men visst, skulle jag få ta tillbaka det nu så är det ingen tvekan om att jag skulle göra det. Jag skulle ta tillbaka varenda minut vi varit osams, skulle svälja varje elakt ord jag sagt... Jag skulle göra allt för att få honom tillbaka. Hur klarar man sig då utan en människa som betydde så mycket för en? Det gör man, men det är riktigt hårt. Det låter hemskt att säga att man klarar sig, men man måste vara stark. Jag vet att jag kommer klara mig genom allt i livet, utan tvekan - jag kommer klara allt. Det är inte bara jag som kommer göra, jag vet att bara man vill så klarar man det.


Man får leva på minnen, det är något som räcker länge - för alltid. Men visst, på min brors gravsten finns två datum, det ena för när världens finaste bror kom till världen och det andra för när hans liv tog alldeles för tidigt. Men det som egentligen räknas är väl "-" dem i mellan. Det är där alla fina minnen finns, det är där alla skratten föddes och det är bland annat han som gjort mig till den jag är idag. Jag har allt att tacka honom för, men det är för sent nu.

Jag kommer ihåg när min bror jobbade som badvakt, han brukade ordna med sin chef så att jag och mina kompisar fick stanna där efter att det stängt. Vi fick leka och han satte alltid på "strömmen" så vi kunde åka fram och tillbaka. Jag kommer ihåg när vi var vid våran sommarstuga, jag var redan sur och ville absolut inte bada - då slängde han mig i vattnet med kläderna på, framför alla människor man inte villa skämma ut sig för, tänkte man då alltså - för de alla människorna var bland annat min kusins söta kompisar.  Jag kommer ihåg när vi reste runt i Thailand, pappa var så orolig så han inte visste vart han skulle ta vägen, speciellt när vi stod på Arlanda och min bror då kommer med den lilla överraskningen "att vi inte bokat biljetter hem än", så där stod vi på Arlanda utan en returbiljett till Sverige - men det var min bror det, ett äventyr. Så vi åkte till Thailand, bra hade vi det också. Vi avslutade resan efter ungefär fem veckor och tusen minnen senare. Vi red på elefanter, bodde hos en thailändsk familj en natt, delade ut mat till de som inte hade något, besökte en öde ö, matade fiskar med banan, krockade med motorcykeln och en massa sånt där, men det är minnen det - verkligen. Det var bara några fina minnen, av så många att jag inte ens kan räkna dom.


Min bror var killen med hjärtat av guld och tusen planer över saker han ville göra i livet, jag kommer ihåg att jag tyckte han levde "rätt vilt ibland", men nu i efterhand så gjorde han helt rätt. För man vet aldrig när det är för sent.  

Åh vad jag saknar dig min finaste, du finns med mig hela tiden. Jag älskar dig så mycket, jag saknar dig så mycket mer...


Massa kärlek från din egen systeryster

Förresten, varje gång jag ens tänker tanken "varför händer det här mig?" , så tänker jag också på allt fint i livet. Det har jag mycket av! Jag är evigt tacksam för allt jag har och allt jag får uppleva. Trots sorg genom åren, så är jag i slutändan en väldigt väldigt lyckligt tjej! Så ta vara på livet allihopa, lev livet! Var lyckliga! Njut!


Because when your hourglas runs out of sand,
 you can't just flip it over and start again...


image278

Copyright på bilden, den är från en kvällspromenad på stranden förresten! Fint va?

Videoblogg - Spara som utkast

Ja, precis så gick det till när jag EGENTLIGEN skulle posta mitt Vlogg. Tack till Sarah (?) som påminde mig, här kommer det! Jag har en annan också, där jag pratar engelska och grejer. Men jag blev typ rädd för min egen röst, så jag bjuder på den här så länge!

Det är Dalton som försöker säga den där "uteslutningsramsan" ni vet, jag vet inte varför vi ens pratade om ramsor, men det slutade med att jag var tvungen att filma det. Ni ska bara veta hur länge han tränade! Enjoy!


Favorit i repris!

Ja visst, jag talar om Jades specialare - köttbullar! Vi ska på jullunch imorgon hos Grandma, självklart ska jag bjuda på en svensk specialité - köttbullar! Ja visst, jag är i farten igen. Har precis fått i ordning "färsen" och nu ska det få stå en stund i kylen innan det ska rullas små goa köttbullar. Jag kan liksom inte riktigt receptet, så jag kör på mitt egna recept. Det blev sjukt lyckat förra gången, det vet ni, men vi får se hur det går nu. Är ju liksom aldrig riktigt identiskt, men jag jobbar på det! För övrigt har jag kommit fram till att det spelar egentligen ingen roll hur de smakar, för jag kan alltid säga att det är exakt så det ska smaka när det är svenska köttbullar. Så det så!

Ikväll har vi glott på film, vi började med "A cinderella story" den var fin och jag kände igen mig lite, hah - nästan pinsamt hur man kände igen sig lite.. ehm.. ja.. nästan i alla fall. Men det var ju lite det där "tjej-möter-snygg-football-player" stuket.. ja, juste!

Update:
Köttbullarna är klara och redo för julbord imorgon. Det slutade med att jag minnsann (hur stavar man?) skulle laga mera svenskt, så pannkakor med sylt och grädde blev det. Det var ett himla ståhej med att hitta sylt, hur i tusan kan man inte ha sylt? haha! Men hur som så löste det sig tillslut. Så lite svensk mat senare så är jag nu redo att lägga mig. Lagom trött så ska jag läsa lite på en urbra bok jag läser just nu, jag har hittils läst ca 140 sidor på ett dygn - grym bok!

Så bjuder jag på lite bilder på mina hästar också!

245853-275



Visst är dom fina? Ville bara lägga in bilderna för att dom är så fria
och glada liksom. Söta små! Så är hundarna minst lika söta också!

Oh happy days!

Åh, jag hade det så trevlig igår kväll igen! Efter matcherna var vi ute och käkade, det var hur trevligt som helst. Det som är bra med USA är att man kan liksom gå ut och äta efter en match, då klockan kanske är 10-11 på kvällen, och det är helt normalt!

Idag vaknade jag rätt så tidigt, för att jag blev väckt av ett par härliga sms från Brooke, man tackar ja! Så har jag läst lite och så, nu ska jag duscha och ladda med frukost. För idag ska vi shoppa! Jag borde i och för sig inte shoppa dårå, men i alla fall...

Ha en fin dag!



P.S. Jag älskar dig mest i hela världen pappa! D.S.

JULLOV!

Oj oj, nu blev det lite dåligt med uppdateringar igen! Men nu är jag tillbaka, för nu är det jullov!!

Jag hade ju egentligen tänkt att blogga mer nu när jag varit ledig i veckan, men istället la vår coach in extra träningar. Men det är bara roligt, så jag klagar inte. Så skulle vi få en liten "christmas gift" också, för att vi varit så duktiga. Vi får "presentkort" på Mc Donalds bland annat, man tackar ja! Haha. Vi skrattade lite åt att vi tränat så hårt, så försöker de få oss att äta skräpmat! Jag älskar våra coacher - de är så härliga!

Ja, förutom träning igår så hade vi match. Så det var bara att bita ihop! Först hade vi träning 11-14, sen vid tre så var jag tvungen att åka till matchen. Var där från tre och kom hem vid typ 11! Men jag ska inte klaga, åt en jättetrevlig middag med alla underbara här. Jag åt världens godaste Southwestern Taco Salad!

Jag har ju som sagt sagt att jag saknar mina vänner i Sverige väldigt mycket, det gör jag också. Men mina vänner här är så underbara, de är omtänksamma och frågar "don't you miss your Sweden friends?" och en massa sådant, gulliga är dom! På tal om det så höll jag på ge min squad hjärttattack igår på träningen, ungefär så här gick det till...
Min coach "Okey, no practice on the week of christmas?"
Alla "okey, but we do have practice next week?"
Coach "Yes, because Jade you aren't leaving 'til the 21st, right?"
Hailey "WHAT? TO SWEDEN?! OH MY GOD, NOO? TO SWEDEN?"
Jag "No Hailey, to Las Vegas!"
Hailey "Oh gosh, I was about to say"

Haha. Gulle! Alla fick panik, det var mycket roligare då. Speciellt när man vet hur Hailey är! :D haha

Igår var det lucia också, det var inte riktigt lucia för mig dock. Inga lussebullar, ingen luciasång och inget sådant.. men det är okej! Jag försökte förklara vad Lucia var, med alla element jag kunde tänka mig. Bilder på både luciatåg och lussebullar, filmklipp på youtube och ja, jag försökte mig även på lite sång själv! Alla såg jätteförvirrade ut, så jag och Alva konstatera senare via telefon att "det måste se väldigt konstigt ut för dom att se 100 pers så i lakan och sjunga på svenska", jag kan bara hålla med! Så vi lämnade det ämnet och kom fram till att "this is america".

Juste, jag glömde det viktigaste på hela dagen! NU ÄR DET JULLOV! WOHO! Vi hade avslutning tidigt imorse, det var lite julsånger och sånt där, ni vet juligt. Hälften var klädda i shorts, solen sken in i aulan och det var inte julstämning för fem öre. MERRY CHRISTMAS önskade alla mig, jo man tackar ja. Nu fattas bara en gnutta stämning!

Ikväll är det match och nu ska jag försöka lägga upp lite bilder från igår! Sedan ska jag packa inför ikväll och fixa! Förresten, svenska killar borde ta efter lite mer från dom amerikanska!



Se där, jag fick upp bilderna!



Matthy & Jarrett - The Varsity boys - Jarrett & Caitlin - Matthy, Jarrett, Kera Ann & Jake - Alanna

BULLDOGS! - Kera Ann & Jordan - MandaPoo & Wesley - Meagan & Blake - Kayla & Alanna



Videoblogg!

Ja visst, nu händer det grejer! Snart kommer en videoblogg upp, det ni ;)

Life in America!



Så här glad är jag efter att killen som jobbar vid stranbaren
bjöd mig, för att jag är "that swedish girl"!


image260

Succé!

Ja, nu kanske ni för det första tänker "Oj, vad hon bloggar helt plösligt"! Ja det gör jag, för nu har jag faktiskt tid. Ingen träning. Inga prov. Inga läxor. Ingen stress!

För som sagt så har jag jullov nu, förutom avslutningen på fredag. Det innebär att jag inte behöver oroa mig för läxor eller prov. Ingen träning har vi idag heller, för vår underbara coach ringde och sa att det var inställt idag. Hon är inte underbar för att det är inställt alltså, utan för att hon är underbar!

Ja, succé var det. Svenska köttbullar! Exotiskt, fick jag bland annat höra. Alla älskade mina köttbullar, så man får väl lov att säga att det var succé! Nu äter vi "cake&ice-cream", det är rena rama festen! Och jisses vad gott det var med köttbullar, det var min första köttbulle på 6 månader! Ja, en köttbulle fick jag - för de andra åt resten med motiveringen "well, you know how to make some more"! Jag tar det som en komplimang!

Jag pratade precis med min kusin, hon har också examens vecka den här veckan. Jag mobbade henne lite för att hon också är senior, men ändå måste göra alla sina prov! Hon vart inte glad på mig alls, haha. Men jag älskar henne ändå mest i hela världen, och jag vet att hon älskar mig också!

För övrigt så tänkte jag ägna en rad åt alla mina söta vänner, jag saknar er!




Mickis, hur svårt livet än känns nu så kommer jag alltid älska dig, det vet du! Jag kommer alltid finnas vid din sida och vara din vän! Livet är svårt ibland, så är det bara. Du får slå på mig när jag säger att allt kommer ordna sig, men tro mig också!

Swedish meatballs

Jag är så duktig, liksom stolt över mig själv. Så jag vet inte vad som hände, men jag gick upp före 9 (obs! jag var ledig idag!), dammsög hela huset, plus mattorna, sedan fixade jag till lite i köket. När jag var klar med det så kollade jag på film, sen så tänkte "nej, nu ska det lagas svensk mat". Sagt och gjort, jag har lagat mat! Det blev inget mindre än köttbullar med vitlöksstekt potatis. Det ni! Jag har inte ätit än, är liksom inte hungrig än, eller lite hungrig - men tänker vänta tills jag är riktigt hungrig - så det blir extra gott! Jag kollar på "the real housewives of Orange County", haha! Lite B kanske, men sjukt roligt!

Fick förresten en till fråga efter mitt föregående lilla inlägg, frågan lyder:

Hur var det på cheerleading tryouten? Vad fick du göra och var det svårt? :D

Svar:
De som höll i tryouten visste att jag hade "dansbakgrund", så vi pratade mest. Så gjorde vi lite kickar, sparkar och sånt där. Fick dansa lite. Men det hade nog varit annorluna om jag hade varit på de riktiga "try outsen" (de ägde rum innan jag började på skolan), jag tror de är svårare. Men det man får göra är i alla fall att "visa upp en cheer", så de ser vad man går för kan man säga. Så nej, min tryout var inte svår - men de "riktiga" är nog svårare!


Frågor & Svar


Gud vad du är duktig i skolan. Är det inte svårare än i Sverige? och du har mvg i alla ämnen :O

Svar:
Det är lite svårt att säga om det är svårare eller lättare än i Sverige, i början var det så klart lite mer komplicerat för att allt var på engelska. Jag har väl alltid varit helt okej på engelska, men det var ändå så ovant att verkligen allt är på engelska. Så visst höjer det svårighetsgraden lite. Det är mer prov än i Sverige, och så är det "exams" med jämna mellanrum, i vissa ämnen så har man "multiplechoice" prov, det vill säga att till varje (eller de flesta frågorna) så har man fyra svarsalternativ till. Så ja, svårt att säga det där med nivån, tror det beror mycket på vilken skola man går i också. Jag går i en privatskola och har jag förstått det lätt så har vi det tuffare än de som går public school.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Sarah om A lack of "julstämning"

Haha Jade! Jag har oxå en relation till min kamera, vad skulle man göra utan den? När får man träffa din nya "Pojkvän" då?=)=)

Svar:
Ja du, vi får se när vi vågar visa oss. Kanske redan senare idag, efter lunch kanske? Jag lovar inget, men det kanske kommer ;)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


amanda om I love you!

hejhej, :)
jätte fin blogg!
men tänkte bara hör i vilken skola du går i här hemma i sverige och vilken klass du börjar när du kommer tillbaka?

Svar:
Tusen tack Amanda, jättekul att höra! I Sverige så studerar jag på Östra Real, när jag kommer tillbaka så kommer jag gå sista året. Det vill säga, årskurs 3.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


My om Just nu vill jag faktiskt fäl...

Ja, det verkar lätt vara det värsta med att fara i väg ett år va? Hur gör du för att inte bryta ihop liksom?


Svar:
Ja, det är det värsta med att vara borta ett år. Att man är så långt ifrån sina nära och kära! Jag har faktiskt inte riktigt brytit ihop en enda gång, det händer så mycket hela tiden och det är ju kul här med. Man skaffar nya vänner (glömmer självklart inte bort er i sverige!), så man umgås ju med dom också. De är ett stort stöd, och förstår att man är långt ifrån sina nära och kära. För att inte bryta ihop så gör jag nog ingenting speciellt, jag älskar mitt liv här. Men visst så saknar man sina vänner, men det får man!


JULLOV!

JULLOV! Nästan. För idag så fick jag reda på att jag "exempted" alla ämnen, det vill säga jag slipper "the final exams", tur det - för det är de största proven ever, med allt man lärt sig under hela året. Inga lätta puckar.

Ni kanske undrar hur det fungerar, för det första så måste man vara senior (alltså gå sista året!). Det där med att vara senior är för övrigt en väldigt stor grej här i USA, vi får bland annat en massa senior "rättigheter", det är lite roligt. Så ja, är man senior och har minst 94/100 så blir man exempted. Att man har över 94/100 innebär att man har A i betyg, det vill säga MVG.

Så eftersom jag har minst 94/100 i ALLA mina ämnen, så slipper jag alla slut examinationer. Jag är grymt lättad, för jag har stressat över dom hela helgen.

Eftersom alla andra har prov resten av veckan så är jag ledig, det enda som är kvar är avslutningen på fredag. Så man kan ju nästan säga att jag har jullov nu! Så skönt ska det bli!

Men det känns mer som sommarlov, men det är okej. Lov som lov!


Me and MandaPoo!


image259

A lack of "julstämning"

Ja, jag säger det igen. Dagen har gått åt att i desperata försök försöka rädda julstämningen. Jag har stirrat på granen, jag har rättat till de röda julrosetterna på räcket till övervåningen. Jag har druckit varm choklad med mini marshmallow's, i 30 graders värme i och för sig.. så har jag lyssnat på julmusik också. Men jag får inte ihop det!

Så har jag pluggat, pluggat, pluggat, pluggat och sedan försökt bli bättre på att paralell parkera och sedan lärt mig hur man "pump the gas". Jag vet, det är nästan pinsamt att jag har körkort och inte kan tanka bilen. Men jag kan nu, ha!

På fredag börjar jullovet, det känns som om jag har världens tyngsta veckan framför mig. Exams! Imorgon är det vanligt skoldag, tror ni inte dom lägger ett par prov före the exam's imorgon, jo visst. Så imorgon är det prov, tisdag & onsdag är det exams, torsdag är jag ledig och fredag är det julavslutning. Det vore guld om jag slipper mina exams på onsdag, man slipper sina exams i de ämnen man har 94/100 i. Så jag hoppas, hoppas! Nu ska jag plugga lite till... i förebyggande syfte liksom!


Förresten har jag skaffat en ny pojkvän, det är min bästa vän också. Han heter Olympus E-410, vi kommer nog vara tillsammans ett bra tag kan jag lova. Jag är nykär! 

December 9th

Jag kan inte förstå att det är december, det känns typ som ett skämt. Det är alldeles för bra väder för att vara december. Sol. Shorts. Linne. Keps. 25 grader! Det är inget att klaga över egentligen, så det tänker jag inte göra heller.

Förresten var det någon som frågade vad jag gjorde igår, vi grillade med familjen och sedan så såg jag filmen "Cowboy Up". Det var skönt att inte parta, och faktiskt vara pigg idag! Så därför vaknade jag tidigt, så nu har jag redan tränat klart för dagen, så nu blir det väl lite plugg och sedan lunch.

Hoppas ni får en fin dag!





 


Ett paket till mig!

Jag har precis fått paket, från moster min.
Surskorpor och tre godispåsar! Det här är rena rama julafton!

Nu ska jag duscha, sen ska jag har jag två alternativ
1. Dra på mig mina skönaste mjukisar och sjunka ner i soffan med mitt godis!
2. På med partykläder och parta järnet hela kvällen med mina polare!

Vad säger panelen? (dvs ni!)

(ÄNTLIGEN!) KLASSE 18 ÅR!


Fina Klasse, idag är det din dag. 18 år! Inga dåliga grejer det. Jag önskar jag hade kunnat
vara med er i sjöstaden och fira, hade simmat över atlanten för dig - om det bara var möjligt.
Jag hoppas att du får världens bästa dag, och att du blir bjuden på en massa drinkar!

Massa kärlek till dig, älskling!



image258

(och den här bilden valde jag bara för kärlekens skull ;))

Isande blåa ögon sparar på sin charm




image257
 För övrigt så har jag typ huggtänder, charmigt?

I love you!



I love you baby.

image256

Tillbaka!

Nu är vi tillbaka på hemmaplan, rätt så skönt men hade faktiskt kunnat stanna ett par dagar till!

Det var otroligt fridfullt uppe i bergiga North Carolina, det var värt alla timmar i bilen - fast det kanske inte räknas att jag sov på soffan typ hela resan? Det är konstigt, att inte allt för många timmar norrut så väntar en helt annan värld.
En värld där jag inte fick användning för flip-flops och t-shirt! Så istället så fick tjocktröjan åka på, det kändes nästan lite Sverige där - det var mysigt, haha!

Så vad fick oss att lämna sol och plusgrader för berg och frost? Jo vandring och ett slott. Ni som känner mig vet ju att jag inte är ute och vandrar allt för mycket. Om det inte räknas att ta backen upp från stureplan och hem, och inte tunnelbanan? Nej juste, jag tänkte väl det..

Så på fredagen blev det ganska lugnt, jag var jättetrött efter skolan så jag la mig rätt så tidigt. Tur det för på lördagen var vi uppe i gryningen för att bestiga Chimney Rocks. Det var jobbigt!!!! Som ni vet så är mina knän inte i toppform, så det slet ganska rejält. Mina lungor är verkligen inte i toppform, så det var ännu jobbigare. Men jag klarar't!

Så efter första delstoppet "Chimney" var det dags för nästa etapp, det var inte lika brant upp - så det var okej. Men när man väl var framme så var utsikten värd alla dom där timmarna. Nog om det nu, ska lägga upp lite bilder istället.



Så, det var det! Högt var det, och trött var jag! När man äntligen nått toppen, så var det ju bara att ta sig ner också.. och det gjorde jag! Hur som helst så var det himla trevligt, och på bilderna ser ni bara första etappen, det andra vet jag inte om jag lyckades fånga på bild!

Efter äventyret åkte vi tillbaka för att fräscha till oss lite, sedan bar the av till "the mall" för lite starbucks och shopping. Jag var trött, så jag styrde stegen mot Starbucks och en härlig chai-latte (inget som L'angs såklart!), sedan så avnjöt vi en god asiatisk middag. Alla var trötta, så kvällen spenderades riktigt mysigt med filmer och Doritos! (Doritos är för övrigt ruskigt gott snacks!) Såg den senaste Die Hard, måste säga att den var riktigt bra faktiskt, trots att jag (fy skäms!) inte sett te tidigare Die Hard filmerna...

Jag sov riktigt gott, och kände inte av någon träningsvärk.. värre var det när jag vaknade och det bar av till Biltmore. Biltmore var ett riktigt fint och gammalt slott, tror också att det är USA's största privatägda hem, rätta mig om jag har fel. Det var otroligt vackert, och gick runt i huset i flera timmar! Träningsvärken försvann i all glädje och allt spännande det fanns att se. Är ni i North Carolina så är Biltmore absolut värt ett besök!

image251





För övrigt så glömde jag publicera det här inlägget i söndags, därför får ni det nu!

RSS 2.0