Peace and Love (& Rock 'n Roll!)



image157


Just nu, i denna stund när du läser detta så;
- Irrar jag runt i Dalarna
- lyssnar på något grymt band
- slirar runt i leran och regnet
- eller någonting annat galet på festivalen!

JAG ÄR SÅ GRYMT TAGGAD!

Första mailet från min värdfamilj!

Från: DONNA HOLMAN
Skickat: den 26 juni 2007 03:01:47


Jag har fått mitt första mail från min värdfamil, och inte bara mitt första, jag fick två! De verkar verkligen hur underbara som helst. Åh, jag är så glad. Donna, min värdmamma, avslutade mailet med att skriva 'Donna,  Mom'. Hela mailet var bara så välkomnande och sött. Jag grät när jag hade läst klart det, av lycka!

Donna berättade lite om vart de bor, ett hus (men jag tror det är en gård!) på landet. De har djur också, ett par kor och ett par hästar, så har de 8 hundar! Oj, jag som aldrig ens har haft en egen hund! haha.

Barnen verkar hur gulliga som helst, och min värdbror Dalton är 'very very excited' över att jag är svensk, han har nämligen sagt att han vill gifta sig med en svenska när han blir stor!

Något jag fick veta i mailet var att de har en utbytesstudent på besök hos dem nu, som antagligen kommer stanna till februari. Hon hade varit hos dem för flera år sedan och var nu 23 år gammal.

De sa också att de redan nu planerat lite turer, och att de köpt en husbil som var 40 feet lång! (Vilket är ungefär 12 meter!) Alltså måste de vara en typ jättehusbil, haha!

Allt verkar verkligen jättebra, de verkar så omtänksamma och rara. Jag vill åka nu!!





Här är några bilder, på min nya familj!


ÄNTLIGEN!

Äntligen, jag har fått min värdfamilj till USA! Eftersom det nu börjar närma sig, så är det USA den här bloggen kommer att handla om!



Nå, jag har alltså fått familj! Är så glad och lättad över att jag äntligen fått den där familjen. Efter att ha loggat in VARJE dag för att kolla, så har jag äntligen fått den!

Det är ett par som bor i South Carolina, William & Donna Holman. De har två barn, Ashleigh som är född 1993 och Dalton som är född 1995. Har precis mailat dom, men inte fått något svar än. Så jag vet inte mer än ni just nu!

Jag har fått en skola också, hör och häpna, ca 100-150 elever. Lite gulligt, men ganska skrämmande än så länge. Snacka om kontrast mot den jag går i nu.

Jag ska skriva mer när jag vet mer, håll ut!

En massa glada nyheter!

Har en massa glada nyheter, undrar om det ar nagon som ar nyfiken? Jag kommer hem fran landet ikvall, sa da skriver jag mer! Det handlar bland annat om USA.. sa det sa!




André, imorgon galler det. Visst?

Life's goood!

Nog har livet varit hårdare än dagarna i Grekland...




245853-145



Älskar dig, kusinvitamin. Tack för allt!

Borta bra, hemma bäst? Inte vet jag det ja..

Har precis kommit hem från Arlanda. Sommarlovet har börjat alldeles fantastiskt och kunde faktiskt inte ha börjat bättre än med en vecka i grekland. Vi har haft det så bra och njutit av livet till fullo. Har precis fått ur grejerna ur resväskan och slängt allt i tvätten, nu ska jag alldeles strax packa för min avresa i eftermiddag. Går allt som planerat så landar jag åter i Sverige på måndag, någongång på förmiddagen tror jag att planet är framme.

Nu väntar, snabbpackning, en runda på stan och sedan avfärd igen. Au revoir!





Hoppas ni alla för övrigt får en underbar midsommar! Så jordens största 'grattis' till min älskade Paulina som fyller år imorgon, jag älskar dig!

Grekland!

Ah, har det verkligen jattebra har i grekland. Valdigt bra vader, god mat och alldeles fab sallskap! Jag kommer hem pa torsdag.. vill inte lamna allt har! Ska snart bege oss ut pa en liten runda pa stan, som vanligt dara.

Jag saknar er dar hemma och tycker om er alla valdigt mycket!




Andre!!! Kommentera ett inlagg med ditt nummer, det ar borta. Maste ha det nar jag kommer hem. Saknar dig!

Hej då på er!



Avslutning nu.
Grekland i eftermiddag.
Landet direkt efter grekland.


Hej då & världens bästa början på sommaren till er alla!
Jag lovar att skriva mer när jag har tid.

Bara för att...

... det snart är sommarlov!



Imorgon: Summerparty, Vernissage & Kusinvitamin till stan
Onsdag: Avslutning & Grekland!
21 Juni: Till landet
26 Juni: Arctic Monkeys
27 Juni: Peace and Love
1 Juli: Stockholmsträff  (?)
2 Juli: Dansläger
20/21 Juli: FLYTTAR TILL USA!

Så ser det ut för min del, FAB!




My bad!

Oj, nu är det väldigt länge sedan jag faktiskt skrev någonting här.. Jag vet inte varför jag inte gjort det, eller jo det vet jag visst det, för jag har haft sååå mycket att göra. Men snart är det sommarlov och därför har jag mer tid nu!

Nå, helgen hos mormor var alldeles underbar, verkligen alldeles underbar. Trevligt sällskap, gott bubbel och (alldeles för mycket!) god mat. Jag börjar känna mig stressad, i princip alla mina kusiner hade skaffat sig en respektive (som de dessutom hade med sig!). Men jag antar att det är en annan kultur, jämför med sverige. En av mina kusiner har fått sitt tredje barn, okej han är vuxen men i alla fall. Det blev rena rama förhöret om ifall jag hade någon, speciellt eftersom alla verkar tro det (tack pappa, för att du alltid ska tro så mycket!) men hur som haver, det gick bra.

Veckan som gått har spenderats i festandets, glädjens och sommarens tecken. För sommar är när man faktiskt kan sitta ute och grilla och mysa hela natten utan att frysa (rim!), och när man sedan är på väg hem så är det helt ljust. Då är det sommar!

Mera mys med nationaldag och klasskväll. Åh, kommer sakna sånt här. Väldigt, väldigt mycket. Men jag är tillbaka snart (det vill säga till nästa sommar!) och då ska vi mysa igen.

Imorgon är min allra sista dag på östra real med min klass. Min kära klass. På onsdag är det sommaravslutning, det får det att pirra i magen. Ikväll har jag suttit med Pierre, Eric och diverse andra trevliga killar på Josefina och haft det trevligt. Kommer sakna Pierre, sockersöt.

Imorgon landar min älskade kusin i Sverige, saknar henne så mycket så. På onsdag efter avslutningen åker jag till Arlanda med kusinvitamin i ena handen och en handväska i andra - GREKLAND HERE WE COME. WOHO! Det vill säga om jag överlever att jag ska sjunga på onsdag, om jag nu överlever vill säga!




USA SNART! WOW, bara 40 dagar kvar. Sen flyttar jag. Jag. Flyttar. Till. USA!

GRATTIS MIN UNDERBARA VÄN!


GRATTIS TILL STUDENTEN ÄLSKADE VÄN!


245853-142

Grattis också till alla andra sötnosar på Hersby vars bilder jag inte fått än!
.. och ett stort tack för det roligaste flaket någonsin!!

... och det här var bara början!

Vi börjar med att ta det lite kort i bilder, så fyller jag kanske på sen!


WEEKEND HOS MORMOR!



Äntligen, vi laddar för den låååånga bilturen med glass & bra musik i iPoden (det vill säga TTA!)






Äntligen framme hos mormor & morfar!




Kusin vitamin sköljer av leksaksbilen (det vill säga den som alla övningskör med!) och sprutar samtidigt ner mig, tack!




Fin utsikt & fin student!




En av dom söta kissarna och älskade Kusin med pojkvän!




Min streetiga outfit en dag och jag som liten!


GRILLNING MED FOLK FRÅN SKOLAN!




Grillning och mys med folk från skolan (plus det extra mysiga kärleksparet!) och så Jonte som fick i sig lite för mycket på mottagningen.




Gitarrspel och sång!






KLASSMYS!

... och Yrsa visar sina bästa sidor!







NATIONALDAGEN!






Kanske världens sötaste brorsdotter!




Bim & Utklädda till sumobrottare!





Mia & söta söta Linn!


LOTTENS MOTTAGNING!













(Bjuder på den här så länge!)

image69

...

Update och bilder kommer snart! (kanske redan ikväll!)


Det är mycket nu,

förlåt, det där var en underdrift. Det är VÄLDIGT mycket just nu.
Jag återkommer. Snart!

ÄLSKADE DU!



Jag saknar dig så mycket så att det gör ont. Vill inte ens tänka på hur det blir i USA.


image68

Älskade, älskade du. Lämna mig aldrig!

RSS 2.0