Puh!

Åh så mycket den här veckan! På både gott och ont. För andra gången i veckan PRECIS kommit hem efter ett flertal timmar i baskethallen. Idag blev det 13 - 22.15. Puh! Nu väntar plugg inför tre prov imorgon, sedan packa och lägga mig. Imorgon väntar Ashville och nya äventyr, jag tror vi är tillbaka på söndag!

Y'ALL HAVE A NICE WEEKEND!

Just nu vill jag faktiskt fälla en tår!

Ja, inte för att jag har det dåligt här. Men för att allt inte är helt okej ändå.

I guess you can have it all - but not all at the same time


Jag saknar mina vänner. Jättemycket, verkligen. Jag har varit inne och läst Isabelles blogg, som vanligt! Jag hade verkligen velat vara där, som gamla goda tider. Det är med gråten i halsen jag ser på er alla, och inser att jag saknar er mer än vad jag eller ni anar. Det här är inte lätt utan er, verkligen inte. Jag älskar det här. Jag älskar att bo i USA. Jag älskar High School. Jag älskar stränder och värmen. Jag älskar "mitt nya liv" - men vad jag saknar er.

Ni har på allvar ingen aning. Jag vill fälla en tår för att ni är de mest fantastiska människorna på denna jord, för alla stunder vi haft tillsammans och för allt ni gjort för mig. Jag vill fälla tårar för att jag saknar er, för att jag saknar er så fruktansvärt frukstansvärt mycket.

Jag vet att jag säger det allt för sällan, verkligen. Jag är kanske en hemsk vän. Men nu så,

jag älskar er && jag saknar er något så fruktansvärt!














 

Anton är elak!

Jag har försökt lätta mitt hjärta hos Anton efter att ha shoppat (big time!) igår.. jag kommer in på att jag har lite ångest över att hitta ett "riktigt" jobb så jag kan få in egen inkomst.. jag börjar tveka på hur man gör det, det kanske låter konstigt, men ni vet den där ångesten man får ibland.. Då säger Anton ;

tingeling says:

annars kan du ju sälja guccitapeterna

tingeling says:

fniss




Tack Anton, du är bara elak och ger mig mera ångest!


LONG DAY!

Ja, skoja inte. Jättelång dag, men minst lika bra. Sammanfattat;
- breakfast at Ihop
- shopping shopping shopping shopping shopping
- great food
- christmas wrapping!
- CLEMSON / CAROLINA GAME (!!!!!!!!!!)
- the Watfords


Saturday I'm in love!


P.S. Jag vet, helt meningslöst inlägg. D.S.

HAPPY BIRTHDAY BEBE!



Happy Birthday girl, hope it's a good one!

image247

Fråga & Svar

Egentligen så gillar jag inte anonyma kommentarer, men jag svarar på den här i alla fall.

Anonym om 4 weeks to go!

vad finns det att göra i Vegas när man inte är 21?

Svar:
Ja, vad finns det att göra i Vegas om man inte är 21? Det finns en massa! Här följer ett par exempel,
- man kan fira jul
- man kan äta på mysiga restauranger
- man kan besöka Grand Canyon
- man kan shoppa
- man kan träffa sin bästa vän!!!

plus en massa massa annat. Vad finns det att göra i Sverige om man inte är 18? juste!


4 weeks to go!


Om fyra veckor åker jag till Las Vegas! Woho!

image246


Babes, I can't wait!!

HAPPY THANKSGIVING TO Y'ALL!

Okej, jag är jättemätt. Jag tror aldrig jag har varit så här mätt, i alla fall inte här i USA hittils. (Och det här var bara lunchen!) Jag vet inte riktigt hur resten av dagen ser ut, men visst ska det firas säger dom!

Så hittils har vi alltså ätit thanksgiving breakfast and lunch. Nu väntar "lite vila efter maten"!

HAPPY THANKSGIVING TO Y'ALL!


Jag tänkte bara säga att ...

... vi har lyssnat på julmusik hela kvällen. Sen har jag provkollat på en ny bil. (Den var fin den!). Sen så har vi bakat inför thanksgiving och lyssnat på lite mer julmusik. Nu är klockan lite sent, och jag ställde mig på verandan och kollade ut över hästarna. Det var knappt mörkt, och varmt var det.. 23 grader celsius. Det känns som en varm sommarkväll. Tack snälla jultomten för att det nog inte blir en vit jul för mig år! (Vit som i snövitt!)

Almost back on track!

Så var man tillbaka. In och ut på sjukan sedan förra onsdagen, men nu blev jag äntligen utskriven igår morse. Så jag är nästan back on track nu alltså! Orkar inte riktigt förklara allt som hänt, men har bland annat "displaced ribs" och "pulled muscle under ribs", inte det skönaste direkt. Går fortfarande på smärtstillande och så, de säger att de ska ta ungefär 2-3 veckor innan smärtan avtar - så vi får se... Äsch, orkar inte prata mer om det nu, det ordnar sig!

Tack till alla som skickade små hälsningar, och ett extra stort tack André för det svenska godiset - mums! (Man får för övrigt skicka svenskt godis till mig om man vill! hint hint)

Vi har ett litet minilov nu, för att fira THANKSGIVING! Det ska bli riktigt kul faktiskt, och skönt. Har ju redan missat en vecka i skolan, och bara varit där i en och halv dag den här veckan.. men i alla fall, jag behöver vila lite till. Jag tror jag kommer gå upp minst 10 pounds, jag skojar inte. Ni ska se hur mycket alla äter här på thanksgiving, nog med att de gör det annars också. För att värma upp så åt vi lunch på KFC idag, de måste seriöst ha världens godaste kyckling, åh! Jag förstår inte hur jag ska orka smaka på allt, jag menar.. för det första så måste man ju nästan ta lite av varje sak, så ska man väl åka runt hos en massa vänner och äta middag där också. Men det är okej, jag kan ta ett par extra kilo.. (haha)

Igår hade vi match, jag var ju bara tvungen att pallra mig det. Med otroligt smärta och på smärtstillande tog jag mig dit, vi vann! Jag är så arg, eller med ledsen att jag inte kan spela. Men jag är i alla fall stolt över mina tjejer, och över killarna med för den delen - även fast de förlorade sin match..

Jag måste bara ge ett plus i kanten för killarna här i USA, inget i datingväg nu alltså. Eller det är förresten också en fundering, kan man gå på dejt med en kompis utan att "dejta" eller sedan förvänta sig mer. Alltså bara vara vänner från bådas sidor? Jag tror det jag. Igår frågade Phillip om han kunde hämta upp mig för matchen, visst tänkte jag. Så åkte vi hem till hans mamma och hela släkten var där, dom frågar glatt "Oh Phillip who's is this girl?" Så hade han världens sötaste förklaring om att jag var en jättebra vän till honom och att jag var från sverige och sånt, haha. Gulle! Sen när vi kom till matchen så betalade han för mig, jag förstod inte riktigt, men han vägrade i alla fall låta mig betala. Vilken kille! Snarare vilka killar de har här!



Nu så ska jag vila lite, mår fortfarande inte för bra om man säger så. Så HAPPY THANKSGIVING Y'ALL!



För övrigt så var det Mikes födelsedag igår och Alanas idag, Happy birthday boo's!




För övrigt så kom jag på mig själv idag med att det bara är drygt 1 månad kvar till julafton. Jag har inte sett en flinga snö. Går i flipflops, shorts och t-shirt. Hej varma jul!

Inte bara en dålig bortförklaring!

Ja, vart lite dålig uppdatering här på sistone. En orsak är att jag varit inne på sjukhus, kanske ska förklara lite kort varför, så slipper alla fråga!

Det var i onsdags eftermiddag jag var tvungen att åka in. Varit lite loj och trött de senaste veckorna, haft förkylning, feber och så i ungefär en vecka. Sedan har jag hostat brutalt i kanske 4-5 dagar. I onsdags var värken i lungorna, bröstkorgen och vänsta sidan olidlig. Så jag var tvungen att åka till sjukhuset, väl där så blev jag undersökt. Det vill säga de kollade hjärtat, lungorna och så vidare. Sedan fick jag en "andningsmaskin", ni vet en sån där mask man har över näsa och mun. Jag fick andas in något, vet inte riktigt vad det var och fick mediciner.

Just nu är jag hemma, men vet inte om jag måste tillbaka till sjukhuset. Är fortfarande helt trött och skakig från alla mediciner. Så jag återkommer när jag har mer ork. Hoppas ni mår bra!

Pappa!!

Idag är det fars dag, grattis på din dag Pappa.
 Du är världens bästa!

Jag ska ringa pappa snart och gratulera på hans dag. Ska uppdatera lite senare också.
Nu ska jag strosa runt lite mer min nya VS pyjamas!




Karolina, maila mig på ; [email protected]

Klagomål och förhållanden

Jag har fått lite klagomål av vissa personer (host älskade vänner i Sverige host) på att det är väldigt dålig uppdatering i bloggen. Jo, måste ju nästan hålla med. Eller ja, det gör jag ju.

Men nu är det så här att det händer saker mest hela tiden, när man sen kanske har en sekund över så är det ju inte direkt så att man rusar till datorn, eller det kanske händer. Men då blir det mest facebook och grejer, men jag ska faktiskt börja uppdatera lite mera.

Så var det ju det här med censur. Dels för att jag inte vet vom som läser, och dels för att jag inte riktigt vill blotta mig till hela vida cybervärlden. Men jag kanske ska bättra mig lite då, för ni kanske vill läsa om lite skvaller från andra sidan Atlanten? Jag tror det ja. Det vet jag i alla fall att Isabelle vill, så om inte för någon annan så ska jag skriva detta kommande inlägg för hennes skull. (Bara för att jag är dig evigt tacksam för Napa '06, och för att ha ännu fler saker du är mig skyldig, haha)

Kärlek. Kär lek? Kär? Lek? Lek? Kär? Kär i kärleken?
Ja, säg det ni.. jag vet inte. Det är väldigt, väldigt annorlunda med förhållanden i USA. För att bara nämna några stadier, så finns det: Talking. "Talking". Dating. Dating. (ja, Dating nr 2)  "Dating". Not really dating. Almost dating. Almost talking. Friends with benefits och så vidare. Rörigt? Tell me about it! Ska väl kanske skriva en rad om allt då, så ni får lite perspektiv på det hela..

Talking. Man pratar, precis som man skulle göra med vänner. Men nästa stadie är väl "dating", fast än så länge är det bara talking. Man är alltså vänner, och man ska tydligen bara veta vad nästa stadie är. Det är inte alltid helt okej att "talk" med flera personer samtidigt.

"Talking". Man pratar inte riktigt, men den man vill prata med "jobbar man på", så man säger kanske Hej och så. Försöker utveckla lite, så man (killar det vill säga) inbillar sig att dom pratar med en tjej, men dom jobbar på det alltså. Kan också förklaras som att en part inte är med på noterna och den andra tror den har rätt melodi.

Dating. Man har gått från "Talking" eller Talking till Dating. Man dejtar alltså varandra, går på bio, ser på filmer, äter ute och så vidare. Man är inte riktigt tillsammans alltså, för det är helt okej att dejta flera personer samtidigt. Vilket är konstigt, då det inte går i "talking" stadiet, jag antar att man försöker reservera någon eller så.

Så finns det Dating. (Dating nr 2!) Alltså att man är tillsammans. Inget talking, inget på G, inga frågetecken! Man är tillsammans helt enkelt, inga konstigheter.

Så finns det "dating", det är väl när man försökt vara vänlig och pratat med killen, endast som vänner alltså, men har har tagit det som att man dejtar. Man har hört att han tror det, så man vill liksom inte säga något. För då kan det bli allvar och mera prat. Samma sak här, killen (oftast killar alltså) tror han har koll på läget - medans man själv inte riktigt är med på noterna.

Not really dating. Man vet liksom inte riktigt, lite på g, lite prata med andra samtidigt, lite gå ut då och då. Men inte heller bara talking, antagligen förbi taking stadiet men inte tillsammans eller dejtandes stadigt.

Almost talking. Ja, båda gillar varanda.. men ingen lägger in stöten. (Fast alla är med på noterna, vänner, vänners vänner, ex osv)

Almost dating. Ja, det är väl när man pratat lite smått. Pratar lite smått ofta, vill jättegärna ses mycket. Men har fortfarande inte lagt i nästa växel.

Friends with benefits ska vi inte gå in på. Det säger sig lite själv, tyvärr.

Ja, jag säger detsamma. Massa konstigheter! Det känns som jag yrar, men faktum är att det egentligen är mer komplicerat än så här. För så finns det ju fler stadier också, men vi ska inte röra om ännu mer nu.

Hey Shopping!



Nu ska jag åka och shoppa, har ni tur så blir det update ikväll!

That blue-eyed girl from Sweden dreams of silver screen quotations


 

245853-245





Yes, jag lever och en update kommer! Håll ut!

Happy Halloween

image242



Ingen har väl missat hur stort Halloween är här i USA,
jag tänkte väl det. Ta det ni tro gånger tusen ungefär,
så stort är det här. Happy Halloween y'all!


RSS 2.0