The best!

Idag är jag sjuk, men eftersom min familj är bäst så har vi ätit min favoritmiddag och de har köpt hem en massa glass till mig, och inte vilken som helst - utan min nya favorit Ben & Jerrys!


(Så fick det bli cake and ice cream också, för idag
så fyller pappa Billy år. Happy Birthday!)

Från ett "kallt" OC


Idag var det tydligen kallt här i Orangeburg County, riktigt kallt sa alla. Det var nästan så jag trodde skolan skulle bli inställd, så kallt var det. Själv så hade jag på mig t-shirt, tjocktröja OCH en "vindjacka" eller vad man nu ska kalla det, typ en vår/tidig höst jacka. I skolan huttrade vi ikapp, fast värmen var på, och när jag kom hem så trodde jag det var minusgrader. Då kollade jag på termometern - det var ca. 20 grader. Jag kunde knappt hålla mig för skratt, här har jag gått och blivit så van vädret att 20 Celsius kändes som rena rama vintern! Det var bra konstigt! Alla andra visste hur "kallt" det var ute, och listade det som ytterst kallt. Folk är bra bortskämda med sol och värme måste jag säga!

För övrigt så kan det ju i och för sig bero på att jag inte känner mig fullt frisk, känns som jag har feber. Håller på tar tempen nu, bara för säkerhets skull. Så snart får vi se om jag bara inbillar mig om det här också!

En av dagens höjdpunkter var dock att jag pratade med älskade Klasson i telefonen, så som jag saknar dig vännen. Om ni bara visste!



Frida frågar - Hej Jade! for ett tag sen laste jag att du hade en troja dar det stod "kiss me, I'm swedish"..later ju helcoolt, har du kopt den i Sverige eller? Kram kram

Svar: Hej Frida! Ja, den har jag köpt här. Den är specialgjort bara för mig, haha! Men ja, den är rätt mysig. Kan faktiskt ta och visa en bild!




Annika frågar -

Gud vad underbart det låter!
Läser din blogg - eller asså började precis.
Har tänkt på det här med Utbytesår...

Men hur lång är du då? Jag menar jag är 1.75 och om du är en av dom längsta så vill ju inte jag (om du är kortare än vad jag är) vara värsta jätten ^^.

Svar - Jag tycker absolut att du ska åka iväg!! Vi är lika långa då, så oroa dig inte. Men folk kommer nog att tycka att du är lång, men det är bara roligt - haha!


Jag saknar dig!


Älskade syster, jag saknar dig mest i hela världen.
Du är så underbar, och världens finaste tjej.
Du och Jag va? Jag älskar dig!


image240


Frågor & Svar (ett update inlägg kommer senare!)

Ebba -

hej jade! skickade en kommentar innan,, men vet ej om den lyckades komma fram, så jag skriver igen:P.. din blogg e super! älskar att läsa den:)
ska åka till usa 08/09:), och har valt south carolina! (åker med explorica) gjorde jag rätt att välja SC framför cali?? skriv gärna hur dt är i SC:) (te x sporter, mode, klimat etc)
jag tror min bror känner dig.. fick ett kort hem för ett tag sen från SC, och det stod att det var från jade:)
han heter axel och varett år i L.A
hadet xoxo


Jag svarar:

Hej Ebba!
Jo, den kom fram den med - men det gör inget!
Åh, tack så jättemycket och vad roligt att du kommenterar! Alltid lika roligt att höra från folk som uppskattar saker man tar sig tid att göra! ÅÅÅÅH, South Carolina - du har gjort ett toppen val!! Ja, det gjorde du verkligen. CA i all ära, men SC har något speciellt med sig. Jag älskar det här!
Hmm, jag ska faktiskt ta och ägna ett helt inlägg åt allt det där snart, så jag hoppas det är OK att du får alla svaren då. Så får du ta och kommentera igen om det är något jag glömt att svara på! Så får du gärna maila mig på [email protected] om du har fler frågor eller så!

HAHA, vad roligt. Ja Axel den lilla rackarn, har inte ens tackat för vykortet, jag är besviken kan du hälsa honom ;) haha!


Anna -

Okej. :) Tycker north och south carolina verkar toppen! Jo, jag funderar rätt starkt på att åka men det blir först 2009-10 i sånna fall. har följt din blogg ett tag nu, och du verkar iallafall ha the time of your life där borta! :D


Och just det, jag glömde fråga! Var SC ditt första val? undrar nämligen lite över hur stor chansen är att man får det man valt som 1a. :)


Jag svarar:
Ja, både South och North Carolina är toppen - jag älskar det! Ja, det tycker jag absolut att du ska. Visst är det tveksamt i början om man vågar ge sig in på något sånt här, men jag säger bara - go for it!
Vad roligt att du följer min blogg, och ännu roligare att du kommenterar också! Haha!

SC var ett av mina val, och man väljer tre utan inbördes ordning tror jag. Jag vet inte riktigt hur stor chansen är, man får hoppas på det bästa helt enkelt!


Oh ja, jag har verkligen the time of my life här!!


This one's for you.


I hope memories never die, and if they do I wan't the
world to hear my "thanks for everything" to you.


image239

"A thousand miles seems pretty far,
But they've got planes and trains and cars,
I'd walk to you if I had no other way,
Our friends would all make fun of us,
And we'll just laugh along because,
We know that none of them have felt this way"
 

Smiling like I mean it!

Jag vet inte varför jag har börjat
posa så mycket på alla bilder,
men aja - jag är glá i alla fall!





LOVES IT!


FRIDAY and Senior Night

Idag är det fredag, fredag är likamed fotball! Vi har en viktig match och jag hoppas på det bästa!

Idag är det Senior Night, dvs en speciell kväll för alla oss seniors! Så seniorskåpen i skolan var dekorerade med ballonger och en massa annat roligt. Det är rätt kul att det är "such a big deal" att vara senior här!

Så nu ska jag ta "a nap" och sedan duscha och fixa mig för ikväll,
tyvärr ser det ut att bli regningt. Men jag hoppas jag kan se hyffsat
fresh ut när jag ska "walk out on the field"! Mycket svengelska där, förlåt!


Frågor & Svar
Yes, det är precis vad Beer Pong är. Eller i alla fall nästan, det är inte pingis direkt,
men man använder pingisbollar!

Beer pong är väl när man spelar pingis men med lite annorluna regler, typ jag ska träffa ett x antal muggar med öl i om jag gör det s ska motståndaren dricka ur?

Anna frågar : Jag undrar om du gjorde något delstatsval eller regionsval också? För du åker med ef väl?
Svar:
Yes Anna, jag gjorde delstatsval och åker med EF. Hittils har allt gått toppen!! Funderar du på att åka?



Frågor rörande Kelly kommer inte att besvaras just nu, helt enkelt för att jag inte känner för det än. Men det kanske kommer, och med all respekt så får ni ta det svaret just nu..

Rest in Peace

Kelly McKeowen

.image235



Sunrise: October 19,1992
Sunset: October 23,2007

An amazing smile won't ever shine again,
a youngs girls life has came to and end.
You blessed us all and were a wonderful friend.
We wont forget you Kelly,  rest in peace.

Livet är bra orättvist ibland säger jag bara, usch..

Jag är bra rolig ibland!

Jo, som ni alla borde veta vid det här laget så är USA THE land of fast foods. Allt är friterat, med ost. Gärna friterad ost, med ost! Så jag bestämde mig för att visa min gastronomiska kunskaper och laga en lunch som inte innehöll friterat, så det blev en sallad. Jades specialare.

Jag "I made lunch, please try some"
De "What is it?"
Jag "It is salad"
De "What is it called?"
Jag "Jades speciality, also known as Beach 2008"

HAHA, jag är bra rolig ibland! Eller..?

It's a seniors life!

- minus
prov imorgon, jag ska börja plugga nu..

+ plus
fick alla rätt på mitt ena prov idag,
och två fel på det andra.

ett till plus är att jag ska göra utomordentligt bra ifrån mig på provet imorgon, är det tänk,
så därför beger jag mig nu.

What to say, It's a seniors life!

Jag har blivit utmanad av Josefine!

Jaha, sju sanningar. Josefine har utmanat mig, så jag antar att jag måste göra henne glad genom att svara på det här nu då, so here we go..

1. Jag har aldrig tagit ett endaste bloss av en cigarett
2. Jag har aldrig haft ett seriöst (eller för den delen oseriöst!) förhållande
3. Jag försöker alltid vara positiv (och då menar jag alltid)
4. Jag "led" av tvångstankar förut, men gör det inte lika mycket längre..
5. Jag är väldigt försiktig med att säga orden "Jag älskar dig"
6. Min bästa i hela vida världen är Pappa, älskar honom mer än någon annan!
7. Jag har efterfestat med ett av Sveriges mest populära band

Som ni ser så blev ett par av dom där lite konstiga, som typ nr 7, men jag kunde liksom inte riktigt komma på något. Jag utmanar alla som vill, hör av er i bloggen om ni antagit utmaningen! Men framför allt så utmanar jag Emma (ja dig, Andersson) men det gick inte att länka..


Thought of the day

People always say, "You don't know what you got, until you've lost it".
If you don't know what you had, how can you know you lost it?

A dream.


Is it my time now, my time for all I ever dreamed of.
My time for the happiness and dreams coming true.
I can see the smile, the smile in them clear blue eyes.
The smile on that face, that one special face - mine.

A while ago I asked myself, when do you give up a dream? The answer is never.



image231

En bild säger mer än tusen ord, ovan är resten av mina tusen ord.
(Taget av mig förra helgen, så det är copyright på den!)

Jag tar med ett leende!

Haha, vad var det vi sa om det där med saker som går åt pipsvängen? Jo, precis det som hände idag. Eller ja, inte helt åt backen, men ganska fel!

Basketträning, som om det inte är killer nog så ska vi avsluta med ett par riktigt tuffa sprints. Vi blir, närapå, hotade och den som vinner behöver inte springa så mycket mer, den som förlorar måste springa desto mer och så vidare, ni förstår. Självklart satsar jag, och alla andra, hur trött jag än var. Tror ni inte jag känner hur knät bara slits sönder, okej det där lät brutalt. Men jag länger på steget, och nästa steg ner med foten så bara känner jag hur något är riktigt fel. Det känns som det som håller ihop det nedre benet och låret har gått av i knät.

Jag menar, vad säger man. Som det känns nu, så känns det illa. Men det kan vara att jag bara är riktigt trött, och att är bättre imorgon. Hur som så tar jag det med ett leende, och jag menar - det kan ju bara bli bättre.

 Tack för kommenterna, några fler har det blivit i alla fall!


Natalie och Emma,

vi får se helt enkelt. Alla frågar "när kommer du hem?" och det konstiga är, att det här känns verkligen som hemma nu. Men som sagt, vi tar det här nu så får vi se sen, man vet aldrig vad som händer!

Gabby,

tack så jättemycket. Verkligen, tusen tack. Åh, tack - ja, han är gullig han!


Bells,
det går så bra så - bring it on!

Sara,
man tackar! Ja, jag trivs verkligen jättebra. Vad trevligt att du återkommer och läser!


<3 Homecoming '07


Ja, som vanligt så vet jag inte hur jag ska börja. Det har hänt så mycket det här senaste månaderna, att jag liksom inte vet hur jag ska få ner det. (bla bla bla bla bla, jag vet)  Men försök själva med att flytta till USA och bara känna att allt är på sin plats, det är inte det lättaste att få ner i ord - så det så.

En väldigt saknad och kär vän till mig sa idag att min blogg var lite censurerad, ja visst är den det - väldigt censurerad. För det första så vet jag inte vem som läser (eftersom ni är väldigt dåliga på att kommentera, haha), och för det andra så vet jag inte hur mycket jag vill säga eller hur mycket ni vill veta.

Bellsi, och många andra, ni känner mig - jag är för feg. För feg för att säga hur det egentligen är om jag är lycklig, för den där känslan att något strax är där för att förstöra det. När man säger för mycket, så är det något som förstör det. Men okej, om allt går åt pipsvängen nu, don't blame me - here we go.

YES, jag är så lycklig. Så fruktansvärt (fucking jävla otroligt obeskrivligt) lycklig. Så är det bara. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men åh, säger jag bara. Varje dag (av dessa 86 dagar jag nu varit här) så har jag vaknat upp med ett leende på läpparna, med en lycka ändå ner i själen undrandes över vad dagen ska bjuda på.

Jag älskar det, jag bara älskar det. Vad är inte underbart in the big US and A? Säg det. Vem gillar inte att gå ut och springa i solskenet i minishorts och t-shirt, en hösttisdag den 16 oktober. Bara en sådan sak. 

Men allmänt bara, innerlig lycka.

Någon frågade om homecoming, kan ju berätta lite mer för er som ville veta.
Vi hade alltså Homecoming i helgen, man "firar" väl inget speciellt utan det är väl mer en tillställning där man "comes together" och bara firar helt enkelt. Kan berätta lite hur våran homecoming gick till, vet inte om det är exakt samma sak på alla skolor, men på min high school gick det till så här.

The footballplayers bjuder ut varsin date, Judson frågade mig. De börjas prata om vem man ska gå med flera månader innan själva kvällen. Så de "bästa tjejerna" eller hur man nu ska säga, ska bli valda av de mest "populära killarna". (Ja, lite som på film!)

Sedan så tar vissa det ett steg längre, först så frågar man helt enkelt bara "Would you like to be my date?" eller liknande. Så svarar tjejen Ja eller Nej, och det är inte ofta man svarar nej. Jag svarade "Yes, I would love to" till Judson, självklart. Efter att han frågade mig (för ca, ja säkert över 2 månader sen) så har kanske 4-5 andra spelare frågat. Inte för att skryta eller så, men bara för att alla här är så söta. Judson är världens gulligaste, han hade först frågat runt bland mina kompisar om jag redan skulle gå med någon, om de trodde att jag skulle säga ja, hur han skulle fråga och så vidare, gulle.

Ja, så väljer man om man vill fråga på det "roliga" sättet också, när man har sin date säkrad så att säga. En kompis, som bor i Las Vegas, hade en på sin skola som "ritade sin kropp bakom bilen", det vill säga konturerna och skrev något i stil med "I would die for going to homecoming with you". Så jag hoppas ni förstår poängen, att man ska vara lite rolig helt enkelt. Så ska tjejen helst svara på ett roligt sätt också.

Sedan är det bara att vänta på dansen, många var chockade att jag inte, ungefär 1 månad innan kvällen, visste vilken klänning jag skulle ha på mig. Men jag tog det inte så hårt tills jag letade i timmar och timmar och timmar och inte hittade den rätta klänningen. Som tur var så gjorde jag ju det sen, som ni kanske förstått.

(Nu till själva kvällen, alltså i fredags!)

Vi tjejer var klädda i fina klänningar, dyra smycken och höga klackar. Homecoming är alltså i samman med en hemmamatch, i vårat fall football, så laget blev eskorterade (är det ens ett ord på svenska?) av en polispatrull och det var fyrverkerier och hela kittet. Väldigt fränt faktiskt. I halvlek så marsherar alla par ut på planen, par för par och blir presenterade. Så stannar man i mitten av planen i ett slags "dekorage" och posar, haha. Sen ställer man sig på sin plats och bara ler, så alla kan ta bilder. Ja, eller ler gör man ju automatiskt - för riktigt roligt är det.

Sedan så presenteras Homecoming Queen och liknande. Kayla vann och jag är glad för hennes skull. Jag var nominerad och blev glad för de som kom fram efteråt och önskade att jag hade vunnit, det var både folk som röstat på mig och folk som inte kunde rösta. Men jag bryr mig inte att jag inte vann, jag hade en toppenkväll ändå.

Efter Homecoming matchen så är det oftast en dans, eller bal om man vill kalla det det, men vi struntade i balen och festade istället. Det var en riktigt riktigt trevlig kväll, som vanligt. Vi hade en bonfire och självklart fanns röda plastmuggar och bud light på plats. Nu säger jag inte att jag tog del av de godsakerna, jag säger bara att de "traditionsenligt" fanns där. För övrigt så är jag numera, eller rättare sagt tydligen, riktigt bra på Beer Pong. Svårt att förklara, men det är kul i alla fall.

Så, det var väl allt vår homecoming innefattade, i stora drag. Veckan före homecoming är Spirit Week, det har jag redan skrivit lite om. Varje dag är en speciell dag, det gör allt mycket roligare. Spirit Week är för skolpepp och extra sammanhållning. Jag gav järnet, fullt ut och gjorde mitt bästa för att göra veckan så bra som möjligt. Är riktigt nöjd med min insats. För övrigt så kom jag och Judson tvåa i "partävlingen" under fredagens Pep-Rally, yey!

Så, något annat nu kanske. Basket. Basketträningarna har dragit igång vilket innebär mer än dubbelt så mycket träning som innan. Nu är det inte bara cheerleading nästan varje dag, utan även basket. Jag menar, jag älskar det - verkligen. Men ibland undrar jag om våran coach tappat sinnet. Imorgon ska vi springa 90 minuter, jag tror inte jag kan springa 90 minuter - även om jag vill. Första passet körde vi stenhårt, då menar jag stenhård. Jag spydde nästan, det må låta grovt - men här satsas det verkligen på sporterna. Efter träningen visste jag knappt vad jag heter, coach samlar ihop oss och säger "I really like y'all, and just hang in there". Pause, vi tror att det är rätt lugnt nu. Men då, "next week is going to be five times worse", man tackar ja. Haha. Men som sagt, I will hang in there tills jag helt enkelt inte orkar mer.

Ni ska se mina nya knäskydd, med metallskenor och grejer, jag ser ut som en robot. Det värsta är att jag måste ha det på båda knäna, ni ska få se en bild en dag. För övrigt så var jag hos kiropraktorn igår, det gick inte fullt så bra som väntat och jag trodde han skulle vrida nacken av mig. Men det var skönt när han fixade till det som "var fel", och jag får väl lita på doktorn och helt enkelt hoppas att allt löser sig, jag menar - det klart det gör.

Annars då? Jo en hel del småsaker på G. Mer om det när det är aktuellt, annars så sparar jag ju inte på något roligt. Nu ska jag kila, för jag har lite att plugga och lite att fixa.

Hoppas ni mår bra där hemma, och snälla - lämna en liten kommentar!

image230


Jag antar att ni ville se en liten bild på mig och Judson under Homecoming. Isn't he a cutie? haha!




 och Nej, vi är inte ett par.


Homecoming '07

image229

12th October 2007 - forever in my heart. A very special thank you to Judson!

LAST DAY OF SPIRIT WEEK - HOMECOMING

Hinner inte skriva så mycket, men ikväll är det i alla fall HOMECOMING! Så det vankas fina klänningar, höga klackar och snygga footballguys. Oh yes!



P.S. För övrigt så är jag nominerad till HomecomingQueen, det är lite roligt! D.S.


DONE AND DONE WITH THE EXAMS!

HURRA, hurra hurra!

Äntligen klar med
the exams, de vill säga de första stora proven. Jag är rätt nöjd med mig själv faktiskt, jag behövde bara göra exams i två ämnen - eftersom jag fått så bra resultat i de andra ämnena, så slapp jag. Eller inte bara jag, men man behöver inte göra exams om man fått ett tillräckligt bra "average" hittils.

Så i English VI presterade jag 91/100, det känns bra och det jag hade fel på var saker jag helt enkelt inte kunnat även om jag pluggat mer. I government så svarade jag fel på två frågor, som jag blandade ihop. Så jag är rätt nöjd ändå måste jag säga. Hurra för mig!

Det lönar sig att vara duktig, för nu är jag ledig till och med tisdag, det ska bli skönt. Har dock lite saker att fixa, likaså träningar och sådant. Men jag slipper skola, och även om jag älskar BA så är det faktiskt lite skönt ibland.

För övrigt så höll jag på kasta in handduken under träningen idag, such a killer säger jag bara. Men istället bet jag ihop, kämpade lite extra och överlevde trots allt. Våran coach sa idag att, "next week it's going to be at least 5 times tuffer, but just hang in there and show me", så det är inte lite han testar oss. På måndag ska vi springa, i 90 minuter, vi får se om jag klarar det, men jag ska i alla fall kämpa tills benen viker sig!

Nu ska jag äta hemlagade brownies med cocos (Hey, jag tränade faktiskt stenhårt idag!), det tycker jag att jag är värd, haha.  Imorgon är jag ledig, men har lite saker att fixa. Hoppas ni har det bra här hemma, för övrigt så har folk lite halvpanik över att det ska vara "extremely cold" på fredag, det lutar nog åt en varm svensk sommarkväll.



Fråga:

Marcus om PAJAMA DAY!

tjoho

Har du inte fått nån hemlängtan än?

Vad saknar du mest från Sverige??

Ha de bra där borta!!

Svar:

Hej Marcus,
Nej, jag har inte fått någon hemlängtan än. Det här är liksom hemma nu. Visst saknar jag mina vänner och min familj, utan tvekan. Men Stockholm och Sverige saknar jag för tillfället inte ett dugg. Det jag saknar mest från Sverige är mina vänner och min familj, självklart. Men rent materiellt så skulle inte lite marabou choklad, mörkt bröd, filmjölk eller något annat riktigt svenskt sitta fel. Men istället har jag hittat mitt nya favoritplace här, det får duga bra så länge!


PAJAMA DAY!



245853-227



....And Nick taking Pajama Day to the limit!

Spririt Week pt. 1 - Pajama Day!

Idag är det alltså första dagen på vår Spirit Week, woho! Måndag är likamed Pajama Day, dvs. man ska ha sin pyjamas på sig. Enkla puckar, tänkte ni va? Men nej, icke. Jag har stigit upp 5.30 för att göra mig i ordning för Pajama Day, kan tyckas rätt onödigt. Men har snurrat papiljotter i håret, försökt sminka mig lite "sött nyvaken", för att gå till skolan helt utan smink, nja tveksamt.

Hur som haver är jag ytterst taggad, när jag igår strosade runt på Wal Mart och mötte Kelly, så fick jag henne att lova mig att hon också skulle vara utklädd! Så nu är det i alla fall hon och jag, haha.

Eftersom jag är cheerleader, så måste vi klä ut oss. Så jag har tagit mitt strå i stacken och gjort det idag, nu är bara frågan om jag till och med ska låta papiljotterna sitta kvar? Så jag verkligen ser nyvaken ut. Ska försöka fånga lite bilder under dagen, om ni vill?

Hoppas ni får en fin dag!




Vila i Frid Riccardo Campogiani, 1990 10 08 - 2007 10 07.
Vill hedra Riccardos minne, inget kommer någonsin
ta dig tillbaka, men jag kan inte förstå det. Det är helt
ofattbart.. Må du vila i frid.

You and your family are in our prayers.

Frågor och svar! (Förlåt för det tog tid)

Natalie frågar - har alla high schools i usa spirit weeks? läser en annan blogg där dem verkade ha något liknande som nerdy day osv. :p


Svar: Jag vet inte om exakt alla skolor har spirit weeks, men alla skolor jag hört om hittils har det i alla fall. Så jag skulle tippa på att de allra flesta skolorna har spirit weeks ja. Yes, Nerdy Day är exempel en dag ur spirit week. Våra teman i år är,
Måndag - Pajama Day
Tisdag - Wacky Tacky Day
Onsdag - Halloween Costume Day
Torsdag - Dress like your mom Day
Fredag - Spirit Day

Så imorgon börjar får spirit week, ska försöka få med lite bilder!




Malin frågar - Åkte du med EF, eller explorica eller nåt annat?
Och är du där mellan 1-2:an eller?

Svar: Jag åkte med EF, och tycker att de gjort ett riktigt riktigt bra jobb och rekommenderar alla att åka med EF. De är verkligen toppen! Jag åkte efter tvåan, så har alltså trean kvar när jag kommer tillbaka.




Anna frågar - Hej! Låter som att du har det underbart i USA! Ska nog själv åka nästa år, och jag undrar om det svårt att förstå de engelska läroböckerna? eller lär man sig rätt fort? :)

Svar: Åh, är så avundsjuk på dig som har ALLT det roliga framför dig! Nej, jag hade inte så svårt att förstå de engelska läroböckerna, visst är det lite klurigt. Men du kommer nog lära dig fort! Vilken organisation åker du med?

I love (love love love love love) it like this!

I love it like this, jag är kär. I livet. Ni ska få höra om min dag, min riktigt riktigt braiga (ja, jag vet att det inte är ett ord!) dag.

Det började med att jag vaknade vid sexsnåret, helt av mig självt. Vet inte vad som flugit i mig med att börja vakna tidigt, men hur som haver så var det skönt att vakna utan att höra väckarklockans sirénljud i örat. Vi var som sagt lediga idag, så på schemat stod det idag : Shopping! Jag och Mrs Teresa (min coach, som för övrigt är the sweetest thing!) skulle shoppa. Så vid halv tio snåret så plockade hon upp mig, vi avnjöt en härlig take-away frukost med färskpressad juice och biscuits. (Biscuits här är inte kakor, utan kan liknas mer vid scones.)

Vi tog oss till ett större mall ca 60 minuter bort, det är så sjukt kul att umgås med Mrs Teresa, hon är knappt 30 och hur rolig som helst. Vi sitter alltid och sjunger i bilen och pratar om allt mellan himmel och jord. Det viktigaste att hitta idag var en homecoming dress, för nästa vecka är det som sagt homecoming.

Jag har redan provat säkert hundra klänningar, men jag är rätt kräsen när det gäller sånt där, så jag kunde bara hoppas på att hitta en klänning idag. Och det gjorde jag! En jättefin blå/grön skapelse från Dillard's. För övrigt så älskar jag Dillard's, servicen är toppen och så mycket fina kläder. Hade det varit höst här (riktigt svensk höst alltså) så hade jag köpt de där höga Marc Jacobs stövlarna jag såg, uh baby baby. Men eftersom jag aldrig kan slita mig från skoavdelningar utan skor, så blev det ett par "silver/metallic/asfalt" pumps från Jessica Simpson!

Så dressen var hittat på mindre än en timme, så nu hade vi flera timmar på oss att hitta en massa annat. Ett obligatoriskt besök inne på Victorias Secret så klart, ett par jeans från A&F, smink från Dior och lite annat smått och gott. Loves it.

Efter ett flertal timmar var det dags för lunch, Chick-fil-A, jag älskar det. Haha. Deras waffel fries är to die for, så det så. Jag menar, som jag sa till min Mike här om dagen "this american food is so worth being fat for", haha - det är nästan sant. Ni förstår inte hur gott det är, inte bara waffel fries - men allt.

Vi fortsatte shoppingen ett tag och avslutade med en cookie från "Great American Cookies", och låt namnet tala för sig själv.

Så när jag lämnade all air condition bakom mig, steg ut i värmen med alla påsar i en hand och en latte från Starbucks i den andra så kände jag bara - oh yes, I love, love love love love, it like this.



Vi skall åka till Tybee Island, Georgia, snart så i helgen väntar strand, shopping och andra härliga upplevelser. Jag tror att vi är tillbaka på söndag, have a nice weekend!



 


FY FAAN VAD JAG ÄR BRAA, FY FAN VAD JAG ÄR BRAAAA!

Nej, jag har inte tagit studenten. MEN - jag har klarat mitt drivers permit! (På första försöket!) Jag är riktigt riktigt stolt över mig själv, faktiskt. Åh, jag är så sjukt glad. När jag klarat testet så rusar jag ut till min värdmamma och Dalton och skriker: I MADE IT!!! Att alla kollade gjorde inte så mycket, 'cause I effin made it. Så det så! Dalton rusar fram och ropar "HIGH FIVE". Efter det första ruset så var det dags att ta bilden för körkortet, jag slår vad om att jag ser ut som världens sär. För jag var verkligen så lycklig, det är jag i och för sig fortfarande. Haha.

I övrigt så går allt fortfarande hur bra som helst. Som jag sa tidigare så har jag varit ute och sprungit, för nej här räcker det inte med tre timmars cheerpractise - sen ska det ut och springas också. Haha! Men äsch, vad gör det - jag är mer än gärna fit for fight. Nästa vecka börjar det på allvar, samtidigt som jag ser fram emot det som bara den - så vet jag att våran coach ibland kan .. ja vi får se helt enkelt.

Igår så skulle vi ha tävlat, cheerleading alltså, men det blev inte riktigt så.. För ett par i våran squad fick förhinder, så det var jättesynd. Men hur som haver så bestämde några av oss, plus våran coach, att åka och se på tävlingen i alla fall. Det var frid och fröjd till att börja med, lite ledsamt att vi inte kunde medverka - men vad gör det? Vi var där för att se vad de andra hade att erbjuda, och vad vi hade tävlat emot.

Och ja, tänk er en tävling som i vilken high school film som helst, men lite mindre - typ uttagningarna till de stora tävlingarna.

Så börjar Edisto's Bsquad, det vill säga inte de i våran class utan de lite "sämre", alltså gruppen under oss. De springer in (självklart ler de med sina colgatevita tänder och cheerar för sin skola), de ställer upp och ska börja. Det är då vi reagerar, de börjar precis som vi gör på våran "andra count" i vår dans. Som om inte det var nog, så gör det precis som vi gör, exakt. Det är inte allt, de fortsätter sedan med flera counts ur vår dans. Vi tittar alla stumt på varandra och undrar vad som egentligen har hänt? För så många timmar som vi kämpat med den där dansen, från scratch så har vi pillat ihop varenda litet steg och mixat ihop varenda sekund av låtarna vi ville ha med. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jag sa till slut ingenting. Men jag är sjukt besviken, verkligen. Samtidigt kunde jag inte sluta småle över att de snott våran dans. Dansen som vi gjort under blod, svett och tårar. Det var lite som i Bring it on och det var ytterst nära att våran co-captain gick fram och frågade vad som pågick.

Idag under träningen så pratade vi om det, vi funderade över när de skulle kunna snott våran dans, och då kom vi på det. Vi "provdansade" den för ett par veckor sedan, under halftime på en match för att se allting satt. Det var då vi kom på att det var rätt mycket publik på matchen, och att de måste snott den då. Så idag så var det först ett par bittra ansikten som pratade om det, men sen så kom vi på att "shit, vi är riktigt riktigt bra - eftersom de snott våran dans". Så vi skippade mera grubbel, och hoppas på en nya möjligheter att visa vilka som har the most spirit.

För övrigt så är det Spirit Week nästa vecka, det ska bli riktigt roligt. Varje dag är olika teman, och vi startar på måndag med 'Pajama Day' - det vill säga att man ska komma i sin pyjamas. Nästa vecka ser ut att bli riktigt rolig, förutom de stora examsen som väntar. 

Imorgon är vi lediga, så det som väntar är en heldag med shopping. I need a homecoming dress! Så nu har jag en del att fixa, för att bara för man är ledig så har man inte tid över. För övrigt så tycker jag att ni ska kommentera, dels för att se vilka som läser och dels för att jag behöver veta att ni lever där hemma.




Good luck tomorrow Dawgs, we're proud of y'all!


image221


Tripp - Macon - Wesley - Me - Judson - Josh
Jarrett - Amanda - Kayla - Alanna - Stephanie

UPDATE!

I'm so sorry, jag ska uppdatera mera. Förhoppningsvis ikväll!

Men nu ska jag ut och springa, för vår coach är inte nådig ibland har jag hört, och den 8:e gäller det på riktigt. På riktigt. Later!

En liten lista

Vilka är ditt favoritpar skor? Måste nog vara min nya heels! (som jag inte använt än!)
Vad gör du? Jag ska snart ut och springa tror jag
Fest eller slacking? Båda delar, festa en kvällen - slacka dagen efter.
Är du stolt över ditt liv? Yes, otroligt stolt!
Vilken låt lyssnade du på senast? J Holiday - Bed
Vilken stad vill du åka till i skrivande stund? Las Vegas (ska i och för sig dit snart!)
Tittar du mycket på tv? Nja, mest på serier på datorn.
Har du varit med i lokaltidningen? Ja, i ett flertal länder faktiskt.
Vad kostar det du har på dig? Oj, vet inte om det ens är värt att värdera. Låt oss se, en "Kiss me I'm swedish" tröja från Carowinds och ett par cheerleadingshorts från Walmart, haha!
Vad gör du när du inte kan sova? Är vaken en stund till
Vad gör du om ett år? Det har jag ingen aning om, vi får se helt enkelt!
Brukar du läsa horoskop? Brukar de stämma? Ja, och jag är nog blåögd som tror på det också, haha!
Bästa fikat? Starbucks i all ära, men ingenting går upp emot L'angan!
Det dyraste du äger? Mig själv, fast det kanske inte räknas? I så fall är det mina vänner, men dom är ju en del av mig såklart.
Favoritmånad? Hela året väntar väl alla på juni, juli, augusti?
Favoritdag? Lördagar tror jag!
Choklad eller vanilj? Hm, båda!

One of those perfect weekends!

Jag vet, jag är dålig på att uppdatera. Men det händer saker mest hela tiden, och när man har en sekund över så är det rätt skönt att bara andas en stund... (för övrigt så är ni rätt dåliga på att kommentera, ändring på det - okej?)

Nå, nu är jag äntligen vid datorn och tänkte skriva ett par rader. Det har hänt en massa sen sist, och framför allt så har det hänt en massa att berätta om, så jag vet inte vart jag ska börja.

Det mesta här känns som vardag nu, men ändå händer det nya saker varje dag. Framför allt så äter jag något jag aldrig hört talas om förut, varje dag - haha. ALLT (okej,nästan allt!) här är friterat eller med ost på, helst båda delar. Verkligen allt. Folk dricker sweet tea som kranvatten, det vill säga te som är ungefär som vårt Lipton thé med en massa socker i - fast kallt. Jag gillar det inte, Thé ska avnjutas varmt och på hösten.

På tal om hösten, det är tydligen höst här nu. Vilket inte märks av alls, eller kanske lite på morgonen. Det vill säga att man inte vaknar klockan 5 med solen i ögonen, den stiger istället vid 7 - det är helt okej det med.

Kanske ska berätta om helgen, för den var verkligen underbar. Exakt sådana här helger borde man ha fler av. Fredagen började med lunch med Manda på en jättegod kinesisk restaurang, efter det så var det dags att bege sig hem till henne för att fixa sig för kvällen. Jag älskar hennes hus och kvarter, som taget ur Wisteria Lane eller liknande, ska försöka smyga åt mig ett par foton någon dag - haha!

Fredag är som sagt lika med football, jag älskar det! I'm so proud of our Bulldogs! Våra killar gjorde riktigt bra ifrån sig och vann (igen!) mot Wardlaw. Faktum är att de faktiskt vunnit alla sina matcher hittils! Det roliga är att alla berömmer oss cheerleaders för att vi "cheerar" bra och hjälper dom under matcherna. Det är väl alltid kul att höra i och för sig, haha!

Efter matchen så åkte vi alla hem till en killkompis, censur.

Lördagen spenderades med Frida, så som jag saknat henne. Det var så himla skönt att ses och växla ett par meningar på svenska igen! Vi var på railroad days och det var riktigt kul att se paraden. Jag ska försöka få tag på lite bilder så får ni se. De hade byggt upp en gammaldags stad också, hur coolt som helst!

På kvällen så skulle Jon firas, han hade nämligen äran att fylla år. Han är så ruskigt lik Nick Lanchey (hur man nu stavar det, han som var gift med Jessica Simpson!) att jag ska försöka hitta en bild på det också. Även denna kväll går lite under censur, men jag kan sammanfatta det med:
- röda plastmuggar
- BL
- bonfire

mer än så får vi ta på en blogg som är föräldrafri, haha! Men hur som helst så var båda kvällarna riktigt riktigt trevliga. Åh, så härligt!

Idag har vi varit och shoppat hela dagen. Jag och Stephanie provade säkert ALLA homecomingdresses i hela mallet. Det vill säga en jättemassa! Colby måste nog ha varit redigt trött när vi var klara, haha. Hon hittade en dress, medans jag bestämt mig för att leta vidare. Jag shoppade lite annat istället, så jag är rätt nöjd ändå. Jag köpte bland annat världens coolaste heels, som jag säkert aldrig kommer använda, men för 29 dollar så kunde jag inte annat än köpa dom. I'm in love. Ni kommer säkert hata dom, men vi får se helt enkelt.

Åh, jag älskar det här. Vad finns det inte att älska med att man kan strosa runt i gigantiska malls i kortkjol, linne och flipflops sista helgen i September? Juste. Det är så himla härligt, åh vad underbart. För övrigt så är det så mycket AC på i alla malls och affärer, så det är varmare att gå ut än att vara inne - haha.

För övrigt så har jag ingen aning om hur jag ska frakta allt jag har till Sverige. Som ni där i Sverige vet så har jag en stor kärlek till kläder och skor, självklart måste detta underhållas här. Så hur jag sen ska föra allt över atlanten är en annan femma, det är inget bekymmer nu.

Men när man går förbi en butik som Victorias Secret, så måste man ju bara kika in. Känna lite. Fundera en sekund. Köpa. Älska! Det gäller tyvärr inte bara VS utan även Hollister, American Eagle, Banana Republic, Dillards, Lady footlocker and you name it...


Me and Manda.

245853-220

RSS 2.0