An Enchanted Evening


Vet inte riktigt vart jag ska börja, det var ungefär som på film ni vet. Så där magiskt, fint dekorerat och alldeles, alldeles underbart! Jag ska ändå försöka blogga om det, så jag kan likagärna börja från början..

An Enchanted Evening - BA Prom 2008.

Det hela börjar självklart med alla förberedelser som måste göras. Håret. Sminket. Naglarna. Ni vet, allt ska vara perfekt. Så naglarna fixade vi redan dagen innan, tur det för det kom att vara nog stressigt under själva prom day. Direkt efter skolan så åkte jag hem, fixade i ordning lite för att sedan sminkas. När sminket var på så var det dags för håret. Det började verkligen pirra i magen under tiden, och på samma sätt som lockarna skruvades i mitt hår så vred sig magen av iver. När håret var fixat och sminket på plats så var det dags att åka hem. Packa det sista och fixa i ordning innan det var dags att ta på sig klänningen. När allt var på plats så kände jag mig verkligen som en prinsessa. En prinsessa med håret i stora lockar, i en blå klänning och nätta klackar. Så fattades ju bara prinsen, en prins med blåa ögon och lockigt hår. Zack.

Min alldeles underbara och snygga date Zack hämtade upp mig hemma hos mig i sin otroligt snygga och fräsiga bil. Han kommer och "hämtar" mig inne i huset, är väldigt artig och hälsar på min Aunt Bonnie som var här. (Det enda som fattades var väl att pappa skulle ha ett snack med honom! haha ;)) Egentligen så skulle vi äta med alla andra på en restaurang i Cola, men han frågade om han "fick ta mig" till Charleston istället,  självklart svarade jag ja, eftersom jag gillar Charleston bättre än någon annan stad här tror jag. Det pirrade lite i magen när han frågade också, haha - men hur som helst så bestämde han att vi skulle äta på California Dreaming. En jättefin restaurang vid vattnet. Men innan vi åkte dit så åkte vi till hans gigantiska hus precis vid vattnet i Charleston, det var hur fint som helst. Så vi utbytte Corsage & Boutiner (ni vet de där blomgrejerna man har på kavajen och armen!) och tog lite bilder.


Sedan så åt vi på California Dreaming och hade jättetrevligt. Vi sjöng och skojade i bilen, så kunde han som vanligt inte sluta skratta åt vissa svenska ord. Vi skrattade på allvar så vi fick ont i magen, jag är glad att sminket satt kvar! haha. Jag fick så himla mycket fina komplimanger för min klänning när vi åt och tog bilder, det gjorde mig så glad. Så himla glad! Sedan åkte vi till själva balen, som var fint utsmyckad som ett vinterland ungefär. Det gick i blått och vitt, otroligt vackert. Väl där fick jag också en massa beröm för klänningen, och för Zack. Jag kände mig verkligen som lyckligast i hela världen, det är jag nog fortfarande. Vi dansade tills klackarna åkte av. Sedan dansade vi slow dance till You and Me. Sedan så åkte vi på efterfest, och där tar sagan slut.

Men hur som helst, en väldigt väldigt underbar kväll. Får jag nog lov att tacka Zack för, till största delen i alla fall. Det dyker upp bilder så fort min dator tillåter..







Äntligen!

Nu så verkar bloggen äntligen fungera som jag vill, det vill säga fungera över huvud taget! Nu så, mycket har hänt sedan jag bloggade sist. Det har hunnits med två Prom's & en konsert bland annat, helgen var alldeles fantastisk! Jag tänkte att det kanske blir lite lättare om jag berättar om de olika "eventen" i var sitt inlägg, så blir det lite lättare att se vad man vill läsa om - kanske? Idag var vi lediga, så jag har sovit i solen (ja, under en filt för att inte bränna mig!).. Det var huur mysigt som helst, men alldeles för varmt, så jag fick lov att komma in nu. Så nu så är jag inne och tänkte försöka mig på att laga lite lunch, det behövs så här idag. Jag älskar förresten solen, den gör mig helt glad inombords!

Jag kom verkligen på i helgen, på nytt och igen alltså, hur underbart det är här. Alla är så fantastiska, och deras ord värmer, precis som era, i hela kroppen. Jag vill stanna här, för alltid gärna, för det är på något sätt så himla jag. Visst saknar jag min familj och mina vänner, väldigt väldigt mycket - det ska ni veta. Visst saknar jag köttbullar och Marabou Choklad. Men ändå, det är något med USA. Något som gör att vardagarna pirrar i magen och sweet tea får en att känna sig berusad. Det är något med livsstilen, människorna, allt.. Jag älskar USA!


Fortsätter bloggen att fungera så uppdaterar jag med inläggen så fort det bara går!


Så länge...

Min blogg gör lite som den vill, är glad att det går att uppdatera över huvudtaget! Ni fick i alla fall lite svar på era frågor, går det bättre imorgon så blir det ett inlägg om helgen. Så länge så bjuder jag på den här, världens härligaste kille och jag! "Yes baby, we're cool like that. SKÅL!!" (internt, haha!)


245853-472

Era frågor & mina svar!



Bells om One enchanted night!

Gulliga finfina Jade :)


Jag:

Tack älsklings Bellsi!!




Åse om Sö(m)ndag!!

Asså det är helt fantastiskt att läsa din blogg!! :D
jag ska själv iväg på ett High school year till USA nästa höst och det är otroligt kul att läsa hur du har det ! keep it up!


Jag:

Tack Åse! Det värmer så hemskt mycket!! ÅÅh vad roligt!! Är otroligt avis på dig! Har du någon blogg som jag kan följa? Det vore roligt!! Absolut, och du med!! Tack igen!



mik

om NI är alldeles fantastiska!!

Jade, kom hem!


Jag:

Babe, jag saknar dig också!! Jag kommer, jag kommer...


  

Malin om One enchanted night!

Vad fin du är!!! =D Hoppas du fick den bästa balen någonsin!!! =D


Jag:

Tack Malin! Jada, det var alldeles fantastiskt!! Tusen tack!

  



elin

om One enchanted night!

finfinfinfint jade! :)


Jag:

Tack så hemskt mycket Elin! Du är så snäll!




an

om One enchanted night!

guuuuud vad sött =)


Jag:

An, tack tack tack så hemskt mycket!!

  



Nathalie  om One enchanted night!

Jag ska själv åka till USA som utbytesstudent nästa år, och har följt din blogg sen du lämnade Sverige nu, men jag tror inte att jag har kommenterat förut någon gång så det är allt dags för det nu. Jag ville bara säga att jag tycker att du verkar vara en alldeles fantastisk person, så snäll och godhjärtad. Jag tyckte bara att du skulle veta det! :)


Jag:

Åh vad roligt!! Är så himlans avis på dig! Jag vill också åka igen nästa år! Haha. Men då, haha. Fast bättre sent än aldrig, eller hur? Jag är glad at du kommenterar nu! Men åh, tack så hemskt mycket! Det värmer verkligen i hela hjärtat, tusen tack! Tack Nathalie, tack så hemskt mycket!! Jag hoppas du fortsätter följa min blogg, och jag hoppas du också bloggar när du är iväg!! Fortsätt höra av dig, så jag vet hur det går för dig! Och har du frågor, så fråga på!



  

My om One enchanted night!

ååh, vad vacker du var :)


Jag:
Tack snälla My! Så glad jag blir!




Amanda
om One enchanted night!

Åhh vad fina :) Hoppas du fick en perfekt prom, det förtjänar du!


Jag:

Tack Amanda! Visst är vi ett fint par? ;) Ja, prom var alldeles fantastiskt. Hela helgen var fin, och det ska ni få höra mer om!




My om Goda Nyheter!!

Iochförsig är det ju skönt att höra av dig, men nu blev det ju värsta cliffhangern ;)


Jag:

My, det klart jag hör av mig! Haha. Lite är väl bättre än ingenting ;)

  




Louise

om Goda Nyheter!!

Hallå, jag är jättenyfiken av mig. Är du ok? Och ska du ha sån där frågesvar snart? Hoppas du mår mkt bättre!


Jag:

Ja visst Louise, jag är ok. Nu kommer det lite svar på frågor, har ni fler så får ni gärna fråga!! Tack, jag mår bättre. Och era kommentarer gör det ännu bättre!! J


  

My om Inte världens bästa dag..

Det viktigaste är att du mår bra, inte att uppdatera bloggen :)


Jag:

Tack My, nu fungerar bloggen och jag är lite mer på G. Så, så länge allt funkar nu så ska det bli mera uppdateringar igen!

  




emma

om Inte världens bästa dag..

Lite små orolig. Vad har hänt tjejen? Finns här om du behöver prata.


Jag:
Tack vännen! Vi kan höras på msn vännen. Men tusen tack, jag finns här för dig med!




My

om ÄNTLIGEN!!

Vart har du fått cheerleader "broschen" ifrån? :D


Jag:
Den fick jag med min letterman jacket, eftersom jag var med i the Varsity Squad! Woho! :D haha





Maria

om Helgen!

Vad bra att du har haft en sån härlig helg! :) Är så glad för din skull att ditt år har blivit så bra, men ser ver?


Jag:

Ja visst! Tack Maria, det är jag med!

  



Bells om Dreams too big for this town?

Jag är på! Rullstolsdisco is the shit!


Jag:
Rullstolsdisko med dig är the shit baby!




Elina
om Dreams too big for this town?

Ville bara säga att jag tycker din blogg är hur bra som helst :) Du verkar ha fått ett helt underbart år, och om mitt år blir hälften så bra som ditt verkar ha varit är jag hur nöjd som helst! Ha det bra!


Jag:
Tack Elina!! Det värmer så himla mycket att få sådana här fina kommenterar!! Det tror jag säkert att det kommer bli, kommer du att blogga om det? För det vill jag gärna följa!! Tusen tack igen! Du får ha det himla bra du med, och lova att höra av dig!!




emelie

 om SKOLA

lycka till!


Jag:

Tack så mycket Emelie!




Louise om .. lite senare samma dag!

TA MASSA BILDER. Jag vill se bilder på allt! Typ allt! Jag är så nyfiken.


Jag:
Ska försöka fotografera lite mer då, allt för eran skull! Det är bra att vara nyfiken, det ska man vara! Ska som sagt försöka få med lite mer bilder här!





Louise

om Dreams too big for this town?

Usch. Jag kommer verkligen frukta den dagen jag måste åka tillbaka till sverige. Jag kan redan nu säga att jag kommer trivas minst lika bra som du. Det är synd att man inte kan stanna längre.

fråga: När du åkte till Usa så var du väl 17 år? eller? För jag ska åka dit och jag är 17. Jag vill jättegärna hamna i seniorclass men vet inte om jag kommer göra det. Fyller år tidigt på året men det kanske inte har någon betydelse?


Jag:
Ja, det klart det känns tråkigt! Men försöker att inte tänka på det, och njuta av det här nu istället! Jo precis, men det finns ju mer av USA än bara High School ;)

Yes, det stämmer! Jo, självklart är det roligt att vara Senior, men man ska inte deppa ihop om man inte är det heller. Var positiv så går det nog bra. Är du född 1990? För i så fall så tror jag personligen att chansen är ganska stor att bli senior, men är inte helt säker såklart. Hm, det vet jag inte, om det ha betydelse eller inte. Men förhoppningsvis så blir du Senior, hur som helst så kommer du ha ett bra år! J




Louise

om TGIF

Åh, Åh ,Åh vad jag läntar tills jag åker iväg!


Jag:

Och Louise, jag är så avundsjuk!!





Amanda om .. lite senare samma dag!

Bilder gillar vi! (hint hint ;))
Härligt att du är tillbaka och uppdaterar igen.
Åt för övrigt nyss en Marabou mintkrokant som inledning på helgen.


Jag:

Vad bra, mera bilder ska det bli!
Ja, jag försöker så gott jag kan och uppdatera. Ska försöka hinna uppdatera så mycket som möjligt! Åh, vad gott. Ät lite mer, för min skull ;)




Sara om Fjärilar i magen

Gillar absolut mkt update!
Va kul att du rekommenderade Hawaii! Förmodligen blir det Hawaii och CA min sista månad här så nu ser jag fram emot det ännu mer:)


Jag:
Vad bra! Ja, Hawaii är alldeles alldeles underbart! CA är det inte fel på heller, så det hoppas jag verkligen att du gör! Ha så kul och håll mig uppdaterad :D





emelie

 om Sunshine

haha, rolig bild!


Jag:

hahaa! Tack antar jag :D





Anonym

om Saknar dig!

saknar USA har bott där i ett år som utbytesstudent. Sweet home alabama


Jag:
Yes, det är himla sweet. God Bless America! Förstår att du saknar det!





Elin

om Myspys

Hej, tankte bara att det vore intressant att se vart du bor och sa, vad staden heter, hur nara det ar havet och nasta kopcentrum, hur manga gar pa din skola osv :) Lite allman information, vet inte om du har skrivit om det innan, isafall har jag missat det.

Harligaste bloggen btw, du ser ut att leva i drom. Hoppas det fortsatter sa for dig! :)


Jag:
Hej Elin, självklart ska du få veta lite mer om det! Jag bor som sagt i South Carolina. Det är ungefär 20 minuter till närmsta Lake, och lite längre tills atlanten. Närmsta köpcentret är ungefär 10-15 minuter bort. Min skola är väldigt, väldigt liten och har bara ungefär 115 studenter. Hm, vad mer vill du veta? Svarar gärna!! J
Tack snälla! Det värmer något otroligt! Ja, det gör jag verkligen, och det är underbart. Tusen tack! Jag hoppas allt är bra med dig!





Little Peaché

om Myspys

Hej!

Besök gärna vår blogg och låt dig inspireras av vad vi går klädda i här hemma i Sverige!

Hoppas du har det bra i USA!

So long!

//Little Peaché


Jag:
Tack, det ska jag spana in! Hoppas ni har det bra i Sverige!





My

om SPRING BREAK -08!!!

Tack för att du delar med dig :)


Jag:
Varsågod!! Tack för att ni kommenterar!!





Lina

om Long time - no seen!

aaah välkommen tillbaka!
okej, du känner inte mej, men jag har saknat dej! ;) Har läst din blogg ända sen jag började fundera på att åka till usa till hösten och den har vart en väldig uppmuntran och hjälp när jag bestämde mej för att våga! Tack så mycket för det!
Tror jag fick lite abstinens när du inte skrev på så länge., Mycket skönt att höra från dej igen, Hawaii låter underbart :)
Ha det bra!


Jag:
Lina, vad glad jag blir att du följer min blogg - det är jag glad för! Åh vad glad jag är för det! Det tycker jag absolut att du ska göra, så får du höra av dig till mig om hur det går också! Vad glad jag blir, tack tack tack! Åh, varsågod! Är bara glad att du följt bloggen!
haha, förlåt för det - nu hoppas jag att jag är tillbaka med skrivandet igen! Hawaii var alldeles fantastiskt! Du med, hör av dig!




Jossan

om Long time - no seen!

Har också vart på Hawaii, fast på Kauai :) En helt underbar ö, fast otroligt drygt att ta sig dit från Sverige. Men väl framme är det så otroligt häftigt, som att vara utomlands fast ändå inte. Sen är det alltid häftigt att kunna säga att man har vart på Hawaii då det inte direkt är ngt man åker till över dagen! Tack för en bra blogg och hoppas du får en fin graduation! :)


Jag:
Ja, Hawaii är alldeles fantastiskt fint tycker jag! Ja, jo det är sant. Men det var inte så farligt att flyga härifrån, så det var skönt! Jag vet, det är hur coolt som helst! Eller hur, lite häftigt är det ;) Tack själv, tack för att du läser och kommenterar! Tusen tack, det ska jag försöka!


Sö(m)ndag!!

Jag har precis vaknat, ni vill inte veta på hur länge jag knappt sovit. haha! Webblogg strular lite, men ska försöka uppdatera väldigt snart! :)

NI är alldeles fantastiska!!

Åh, ni är alldeles underbara! (Det visste jag i och för sig redan, ville bara att ni skulle veta det också!) TACK så hemskt mycket för alla era fina kommentarer, de värmer i hjärtat varenda en!

Självklart så ska jag svara på alla era frågor och kommentarer, men just idag är det lite stressigt. Men jag lovar att svara på allt när jag har tid! Ni är så underbara och jag önskar jag hade tid att svara nu på en gång. Istället så ska jag hoppa in i duschen, sen fixas i ordning för kvällens prom. Min date skickade precis sms och sa att han var väldigt excited, så det här blir nog en bra kväll!

Tusen tusen tusen tack igen, ni gör mina dagar ännu bättre och jag hoppas att ni får världens bästa helg!! Stor kram till alla fina läsare!

Hoppas ni förlåter mig för att vara lite seg också, haha!

One enchanted night!



Prom 2008

image471

Vad tycks? Ni får lov att ursäkta ansiktsuttrycken! haha

Goda Nyheter!!

Nu är jag hemma efter diverse läkarbesök och röntgen (hur man nu stavar det?) hit och dit. Lite värre nyheter än väntat, men det är okej. Låt oss be för att jag får gå på min Prom imorgon! Det blir mer uppdatering en annan dag!

Inte världens bästa dag..

Idag har jag lite ont i hjärtat. Men det är okej. Just nu vill jag inte blogga. Förlåt.

ÄNTLIGEN!!

Äntligen, äntligen så har jag lyckats ladda upp lite bilder.. så nu ska ni få se. Så här såg det ut hos mig i helgen, min väldigt lugna men härliga helg! Jag har copyright på bilderna, om någon nu skulle få för sig att använda dom eller så.. haha! Självklart går det bra att fråga och få lov!



Min otroligt fräsiga jacka, haha!





Min bank... (haha)




Morfars söta hästar!







245853-470

Så kan det se ut en dag hos morfar! Jag gillar't!

(Nu går säkert mina vänner lösa där hemma, speciellt Bella & Klasson,
oroa er inte sötnosar. I am still on track! Tro det eller ej ;))

Helgen!

Jag vet inte om det bara var hos mig, eller om det var överallt, men igår gick det inte att uppdatera på webblogg.se (Inte under hela dagen idag heller för den delen) Därför uppdaterar jag nu istället!

För det första så hoppas jag att ni hade en fin helg, det känns allra viktigast just nu! Jag saknar er himla mycket ska ni veta, väldigt mycket alltså.

Jag kände verkligen inte för att festa i helgen, verkligen inte alls. Jag kände för en lugn helg, för att vila ut mig och njuta av livet. Njuta lite extra mycket alltså! Så det fick bli så, för man ska göra vad man känner för tycker jag. I alla fall när man har möjligheten! Eftersom det inte gick att uppdatera på hela helgen, så får jag köra lite dag för dag!

Min värdmamma hade haft en hemsk dag på jobbet i fredags, jag visste att hela hennes vecka inte hade varit något att hurra för. Så istället för att lämna familjen denna fredag så tog jag ut henne och min syster för att äta middag. Tog ut?! Det lät himla fel på svenska. "I took them out for dinner", är vad jag egentligen ville komma fram till. Vi stod mellan Applebee's och Mexikanskt - det fick bli Mexikanskt. Jag tänkte försöka mig på att beställa på spanska, men jag avböjde och körde på engelska istället. Eftersom mamma är lärare i spanska så skulle hon givetvis spexa till det och beställa på spanska, då hände självklart det jag bestämde mig att inte beställa på spanska för. Våran servitör blev alldeles jätte excited (såklart) han var så rolig, haha! Det jag fruktade mest var alltså att han skulle börja prata spanska som en jag vet inte vad, det gjorde han. Jag svarade glatt Sí på det mesta, det slutade ganska bra! På vägen hem köpte vi med mat till lillebror och pappa, det var de värda tyckte vi. Sen åt vi glass och kollade på film resten av kvällen. Det var mysigt!

Lördagen gick åt att sova länge, tvätta bilen och få färg ute i solen, städa lite och så där. Det var lite halvmolningt så jag körde utan solskydd.. inte en bra idé så här i efterhand! Jag blev bara lite bränd i och för sig, det enda jag fruktade var att jag skulle ha en rödlätt färg på prom - men icke sa nicke. Det tackar vi för! Alla bara pratade om den stora festen som Andy skulle ha, men jag kände som sagt inte för det igår kväll heller. Så istället åkte vi hem till morfar och matade hans djur. (För morfar är på semester i Kentucky!) Han hade världens sötaste lilla föl - jättegulliga var de, och jag ville bara ta med alla hem. Ko bebisar hade han också, dom ville jag också ha med. Men vi kom fram till att morfar nog kan ta hand om de bäst själv!


Sedan åkte vi till mataffären, alla mat affärer här är som varuhus ungefär. De har allt! Jag ville ha popcorn, de hade en hel "gång" med popcorn. (Utan att överdriva, och en stor gång typ som på ett IKEA lager!) Det tog mig år att välja popcorn, det slutade med att jag försökte ta det som såg absolut normalast ut. Det visade sig senare vara ett bra val. Sedan skulle vi till banken, Drive thru - självklart. Man rullar liksom bara in, fixar sit och rullar ut igen. Himla praktiskt måste jag få säga.

På kvällen kollade vi på film och käkade popcorn som det hade tagit mig år att välja ut. De smakade bra, och filmen var rätt bra den med. Fin kväll med andra ord.

Idag då, söndag. Jag skulle egentligen upp tidigt, det gick så där. Låg och drog mig i sängen i säkert tre timmar, innan jag äntligen tog mig upp ur sängen. Jag älskar att kunna sova så länge man vill, det gör oftast att man inte vill sova hela dagen heller! haha! Så vad gjorde jag efter jag gick upp? Inte så mycket. Åt lite frukost, pratade lite med Sverige, fixade lite i mitt rum. Sånna där chill grejer ni vet, som man bara går runt och gör. Sedan satte jag mig i solen! Det var så skönt. Jag försökte plugga lite också, men det orkade jag inte. Så jag la skol sakerna åt sidan och lapade sol istället. Sedan kom min coach hit och klippte hår. (Hon är frisör också!) Alla fick värsta sommar frillorna, men jag sparar på mitt tills efter prom. (Prom som för övrigt är på torsdag!!! WOHO!)

Sedan bestämde vi oss för att åka till "the dirt bike track", dom har fixat om - den är mycket bättre nu faktiskt. (För den som bryr sig om det, haha) Sedan åt vi på Applebees, jag är fortfarande mätt ska ni veta. Det är mycket äta ute här i USA, det är rätt nice i och för sig. Mycket att välja på, och billigt är det också. Speciellt nu när dollarn är låg.

Ikväll har vi kollat på Juno, den var fin tycker jag. Lite oväntad, men fin! Nu lyssnar jag på "Pass you by" med Boyz II Men. På något fint sätt så får den mig att gråta, och det lättar lite på hjärtat. Speciellt början, den är så himla fint.

Har ni tänkt på en sak? Hur mycket konst kan göra för en. Musik. Bild. Form. Teater. Dans. Det är så vackert, och jag blir så rörd. Jag älskar konst. På tal om konst så har jag fotat lite i helgen, ni ska få se! (Så fort webblogg.se låter mig ladda upp bilder vill säga....)


SKOLA

Sitter i skolan, ska snart ha prov. Mitt forsta prov blev framflyttad till pa mandag, det tackar vi for! Sa nu ska jag val power plugga till det kommande provet om ett par minuter i alla fall. Det vore ju ratt skont om det gick bra!

TGIF

Åh vad skönt med fredag! Nu så ska jag dra på mig lite kläder, käka lite frukost och sedan bege mig till skolan. Det här blir nog en fin dag! Så får ni gärna hålla tummarna för mig under mina prov också, tack på förhand!

Dreams too big for this town?

Det snurrar lite i huvudet, och det fjärilar i magen som flög för ett tag sedan har inte stannat upp än. Jag vet inte varför egentligen, men jag tror det är en blandning av allting. Det är liksom drömmar och verklighet, som blandas och skapar ett potpurri av mitt liv. Det hela är liksom en blandning av sött och salt, av bittert och ljuvt, tårar och lycka.

Jag som trodde att jag hade drömmar större än jag vet inte bra, drömmar större än för mitt eget bästa. Men jag hade fel. För nu lever jag drömmen. Jag har aldrig varit så här lycklig, och jag har aldrig varit mer tacksam över livet. Både mitt liv i USA och allt jag har i Sverige. Jag har aldrig tackat Gud lika mycket som nu, jag är så innerligt lycklig. I ledsna stunder så kan jag ändå se framåt, se framåt och veta att allting kommer ordna sig. Jag oroar mig liksom inte över småsaker längre, för det ordnar sig alltid. I alla fall nästan alltid.

Tiden rusar iväg ibland, minnen som lägger sig varmt om hjärtat och tider som försvinner utan att man knappt hinner märka något. Men så mycket man hinner med, fast det känns som om det går fort. Men det gäller att ta vara på allt, på varje dag och på varje stund man har. För man vet aldrig när det är för sent, och fast man skulle leva till man var 90 så är livet fortfarande för kort för att inte levas fullt ut.

Visst kan man ångra vissa saker i livet, och tänka varför man gjorde si eller så. Men egentligen så slösar man bara  mer tid att ångra det, så det är inte värt det. Det gäller att se positivt på allt, för det är så mycket lättare då.

Han till exempel, han såg på mig och såg att jag var ledsen (man får vara ledsen ibland). Jag sa inte så mycket, men han kysste mig. Mina kyssar smakade salt, det sa nog mer än tusen ord. Han torkade mina tårar, och han lättade mitt hjärta. Det känns bättre nu. Men samtidigt så känns det som om "that was it", vi var klara nu - det är nog över. Men det är okej. För han fick mig att le, och låt oss säga att det bara hade varit en gång, det hade fortfarande varit värt det.

Om jag kan göra något för att göra någon lycklig, då gör jag allt för att kunna göra det. Det spelar ingen roll vem som läser det här till exempel, kanske är det ingen eller kanske är det flera. Men att veta att du, just precis du, läser det här nu gör det värt det. Jag kan göra det för en person, för den personen är lika mycket värd fast ingen annan skulle hålla med. Jag vet inte om det gör någon skillnad, om min blogg bara är en av alla bloggar i hela världen som knappt någon läser. Men de senaste dagarna har jag fått så himlans mycket fina kommentarer, som gör det så värt det. Det ska ni veta, det betyder oerhört mycket.

Jag lever min dröm nu, det är fantastiskt. Det är något jag vill unna alla på denna planet, alla som vill och vågar. Tro inte att ni inte kan - du kan! Om det finns någon som läser denna blogg som ska iväg som utbytesstudent eller bara vill säga något, eller fråga något - gör det! Ni kan alltid maila mig, och jag ska svara så gott jag kan. Jag tycker att alla som någon gång tänkt tanken på att åka iväg, ska tänka en gång till - det är så fantastiskt. Jag vill att alla ska känna den här lyckan i magen. Varesig det är på grund av ett nytt liv, en ny tröja eller kärlek. Vad det än är, så är det något alla förtjänar.

Mina drömmar är stora, men jag har kommit en lång väg. Jag lämnade allt för att prova mina egna vingar, och nu flyger jag. Jag känner att jag kan landa, för att ha fötterna på jorden, men jag kan lika lätt ta av igen. Fly on the wings of love.

Det börjar snart bli dags att lämna USA, lämna sitt liv här och lämna allt man byggt upp. Men livet är inte slut för det, det kommer finnas kvar - men allt förändras. När jag lämnade Sverige så sa jag till mig själv "det är ingen fara, jag är tillbaka om något år" - och det är så det är. Men nu vet man aldrig. Nu vet jag inte om jag kommer flytta tillbaka hit, flytta tillbaka till USA över huvud taget eller kanske inte ens komma hit igen. Visst ska jag nog hälsa på, men det kommer inte vara samma sak. Min klass tar studenten i år, alla ska iväg på College och alla ska börja forma sina liv. Det kommer vara ett nytt liv, ett nytt liv med nya mål och deras drömmar.

Men visst är det kanske så, att mina drömmar är "too big for this town", att jag kanske inte vill samma sak som andra. Men att jag har en dröm, en dröm som jag vill fortsätta leva. Hur framtiden än ser ut, så kommer saker att vara annorlunda, jag kommer aldrig få tillbaka saker från vårat Senior Year. College och framtid i all ära, men min High School dröm jag levt finns i hjärtat. Det är minnen som förhoppningsvis kommer finnas i mitt hjärta länge, men det är också tårar över tider som egentligen gick alldeles för fort.

Mitt Senior Year med allt som hört till har varit fantastiskt. Det har varit lite drama också, men det hör till. Det ska vara lite High School på drama, eller hur? Jag hade aldrig kunnat drömma om att vara Cheerleader, dessutom i the Varsity Squad. Visst är det lite så, som dom säger "Boys wants us, and girls wants to be us". För visst har man varit lite av en förebild, om inte för andra - men i alla fall för de yngre cheerleadersarna. Våran Squad har åkt flera timmar bort för att heja för en match, tränat i många timmar för att få det att se perfekt ut, hållt tillbaka tårarna när laget förlorat, nästan hamnat i fight (det ska ni få höra mer om ;)) och gjort allt som hör cheerleaders till. Sista matchen kunde jag inte annat än gråta, för this was it. Det har varit fantastiskt, men det kom liksom till ett slut.

Mitt Senior Year bestod av annat än cheerleading också såklart, killar, fester, drama, tårar, heartbreaks och allt annat som hör High School till. Men i det stora hela har det varit underbart, alldeles fantastiskt. Som om inte årets händelser hade varit nog så gjorde Spring Break förra veckan allt. Det var så otroligt, grymt, fantastiskt och roligt. Jag hade kunnat stanna länge, länge, länge till. Men allt har sitt slut, det är väl det som är charmen med att saker ens är roliga när de pågår - eller vad det nu är, jag vet inte. Men hur som helst, så har det varit fantastiskt.

Det jag egentligen ville komma fram till är att alla ska våga, våga se upp mot dina drömmar. Våga satsa. Våga vinna. Och våga vara lycklig! Reach high, above the sky - if you fall, you will land on a cloud.

Jag tror, snarare så vet jag, att jag fått ett annat perspektiv på livet. Jag kommer ta mig an Sverige med andra ögon. Samma Jade, men kanske ännu bättre. För nu vet jag vad som är värt i livet. Jag ser verkligen fram emot hela mitt liv, och allt jag kommer få uppleva. Också väldigt tacksam för allt jag upplevt, och för allt jag har i mitt liv. Tack. Tack alla som varit en del av det, som kommer vara en del av det och tack Gode Gud.

Nu är det rätt sent, jag har två prov imorgon, jag är sjuk och väldigt trött. Men vad gör det? Sjuk har jag varit ett par dagar, men jag lever än. Sent är det, men skolan börjar inte försän om flera flera flera timmar. Plugga kan jag göra nu, och sova lämnar vi till helgen? Allt löser sig mina vänner. Bara man gör sitt bästa, för visst är det så att man inte kan göra mer än det?

Älskade vänner i Sverige, ni är alldeles fantastiska och jag saknar er något enormt. Ni är underbara och bäst. Jag saknar er något fruktansvärt. Men snart ses vi igen! Hoppas ni får en extra fin helg, och dansar klackarna av er!

Emelie - Kärlek är som det är, och jag vet att du kommer klara allt.

Isabelle - Jag känner igen mig för det där med knäna, men ge aldrig upp. (Det vet jag i och för sig att du inte gör) Mina knän är helt puts väck dom med. Om det någon gång blir så, så låt oss gå tillsammans på rullstolsdisko? Let's dance the night away!


Fjärilar i magen

Det är sånt här som ger mig fjärilar i magen,

"Mr X(Holly Hill Academy) wrote at 10:33pm

I morgon är Fredagen! jag er uppeggad! vad er du gör i morgon?
PUSS! ; )"

Det är fint tycker jag. Att han tog sig tiden att översätta till svenska, himla gulligt! För övrigt har det blivit mycket update idag, gillar ni det?

"your tv-time is over!"

Haha, jag som skulle spendera heeeela kvällen med att kolla på vänner och bara njuta av att vara ensam hemma. Jag vaknar av att min lillebror hoppar på mig, tar fjärrkontrollen och säger "your tv-time is over!". Jag hade visst somnat precis när de åkte hemifrån, och vaknade alltså upp nu. Haha! Men det var skönt att sova i och för sig, så det ska jag inte klaga på.

Nu  - Middag, plugg (?) & film

.. lite senare samma dag!

Jag har hunnit plugga lite (läs väldigt lite), jag har också hunnit vara ute i solen lite och fotograferat lite. Nu mår jag inte så himla bra egentligen, men det känns liksom bra i sinnet.

Familjen är iväg till något College, jag orkade inte följa med så jag är istället ensam hemma. Det är rätt skönt det med. Airconditionen är på för fullt, så det är nästan kyligt inne. Ute lyser solen, men min näsa och så tål inte det just nu.. tyvärr! Istället sitter jag i världens skönaste fåtölj, med filt och laptopen i knät. Så kollar jag på tv också, det är mysigt och skönt. Just nu orkar jag inte plugga, utan ska bara njuta av att vara ensam hemma istället. Mr X jobbar, men det är rätt skönt det med tror jag - för nu behöver jag bara tänka på mig själv! haha!

Förresten så fick vi våra Lettermanjacket's idag! Så himla glad blev jag, de är så fina. Min har givetvis en cheerleading symbol, den är rätt söt. Jag ska ta lite bilder om ni vill, vill ni det?

Ikväll ska jag laga mat, till mig själv, men jag funderar istället på att äta take out. Jag känner verkligen för Subway, för det är så himla gott. Min specialare innehåller bland annat salt, peppar, olja, vinäger & kalkon. Låter det inte så smaskigt? Prova i alla fall!

Skulle någon för övrigt kunna vara snäll och äta lite svensk choklad för min skull? Tack!

Sunshine

Idag mår jag mycket bättre, fortfarande rätt dåligt - men som sagt mycket bättre. Jag var i skolan idag, det var kul att träffa alla igen - jag hoppas de saknat mig lika mycket som jag saknat dem! haha!

Fick reda på idag att min prom date inte kan gå på torsdag, han har exams. Väldigt synd, men man ska inte deppa ihop för det. Hade lite panik där, men nu har jag (förhoppningsvis) en annan date - så vi får hoppas på honom. Väldigt synd, och vi var båda två ledsna över att han inte kan gå. Men man kan inte få allt här i livet!

Jag hade prov idag, det gick rätt dåligt - men jag gjorde i alla fall mitt bästa, så jag kan väl inte göra så mycket mer än det antar jag..

Nu vill jag egentligen lägga mig ute i solen, men det känns ju inte som det lämpligaste med all pollen som härjar. Jessica pratade om att åka och shoppa, det låter som ett bättre alternativ för mig. Men jag vill ju så gärna lägga mig i solen och få lite extra färg. Vi får se hur jag gör.. det lär sluta med att jag och mitt blonda ego lägger oss ute i solen i alla fall. Då ska det klagas senare på hur täpt näsan är, jag känner mig själv tror jag.

Så måste jag plugga lite också, för imorgon är det prov som gäller igen. Det är rätt mycket nu före graduation! Men som Honor Student (& numera BETA medlem?) så måste man hålla igång och kämpa. Graduation snart!! På tal om det så måste jag hitta en klänning för graduation också... ni ska veta alla regler för den, vi kan alla likagärna köpa likadana klänningar ;)

Nu - Sol i sinne!

(Den här kvällen var himla bra, den tycker jag att vi borde få tillbaka!)

image456

Myspys

Jag är fortfarande sjuk, men det är nästan så jag mår lite bättre. För jag är helt varm i hjärtat!

Egentligen borde jag inte alls blogga eller kolla på tv, jag borde plugga. Men jag känner inte för att plugga! Min lillebror åkte precis till affären, han lovade att köpa glass åt mig. Så förhoppningsvis så ska jag kolla på film och äta glass ikväll! (Och kanske plugga lite...) Vi hoppas han får med sig något gott, eller någon glass över huvudtaget.

P.S.
Hur gulligt är det inte att en kille jag träffade förra veckan har en bild på oss, som han lagt under "Paradise" och som text letat upp ett lexikon och döpt den till "fantastisk flicka". Det var fint tycker jag! D.S.

Saknar dig!


Den här bilden gör hela mig glad, för jag minns precis vart vi var på väg och precis
hur mycket vi skrattade. Ta mig tillbaka!

245853-455

Me & Cris

Tusen tack!

Vad fina ni är! Sluta aldrig vara så fina är ni snälla! Tack!

Jag är fortfarande sjuk, det är fortfarande lika tråkigt! Men förhoppningsvis ska jag till skolan imorgon, eller det har jag rättare sagt bestämt mig för att jag ska! Det är inge kul att vara sjuk, jag önskar faktiskt att jag varit i skolan istället.

Inatt kollade jag på the Notebook, behöver jag säga mer? Den var så himla fin. Inte nog med att jag var täppt i näsan och ögonen rann innan jag började kolla, det var knappt så jag kunde andas eller se något med mina tårfyllda ögon när filmen tog slut. Så fint var det! Jag tror jag ska se den idag igen, jag är helt fylld med känslor nu.. jag förstår inte att jag inte sett den försän nu! Jag måste vara lite efter med sånt där tror jag, haha!

Imorgon åker min underbara vän AK till New York, jag saknar NY! Skulle ju egentligen dit för ett par veckor sedan, men det blir liksom aldrig som man tänkt sig.. så därför åkte jag inte dit då. Men det får bli en annan gång, trivs ju så bra här också! Jag vet egentligen varför jag skrev det där, men i alla fall. Ville väl bara komma fram till att NY är underbart helt enkelt!

Jag tänkte att det skulle vara bra med lite frisk luft när man är sjuk, lite sol kunde väl inte skada heller.. tänkte jag ja! Men jag glömde att det på grund av all pollen jag faktiskt mår så här, haha, så det var väl kanske inte det smartaste jag gjort, men i alla fall. Så när jag snabbt tog mig in igen så kunde jag knappt andas, så nu ska jag väl ändå försöka hålla mig inne så mycket som möjligt hade jag tänkt! Det här är sjukt seg, jag vill bli frisk!

Det är en massa roligt på G nu också, så det vore ju rätt illa om jag inte blev frisk.. nästa vecka har vi Prom, jag är nervös! Jag vet inte riktigt varför, men i alla fall. Alla säger att det inte är något att vara nervös för, men jag tror mest att jag är glad. Varje gång jag tänker på min klännings så får jag fjärilar i magen, för den är så himla fin! Jag har fortfarande inte riktigt bestämt hur jag ska ha håret, men jag tänkte att det löser sig väl under veckan. Vad tror ni om utsläppt, lockigt och typ lite halvuppsatt på ena sidan? Det må låta himla konstigt, men det är rätt snyggt har jag fått för mig! Det känns så konstigt att tiden går så fort, alla har pratat om Prom i alla evighet och om en vecka är det dags!

Förresten, igår frågade en annan kille (som jag träffade på SB) om jag ville gå på hans Prom med honom, det kändes dumt om jag hade tackat nej och varför inte tänkte jag, så jag tackade ja. Så nu blir det hans prom också, det ska bli roligt. Frågan är bara om jag ska köpa ännu en klänning, eller använda mig av en jag redan har? Vi får se, vi får se!

Nu funderar jag på att ta ett bubbelbad, jag har fått för mig att det ska vara bra för kroppen? Hur som helst så kanske jag bloggar lite senare! Idag är det onsdag, så ut och dansa klackarna av er mina fina läsare! Ni är underbara!

Till alla mina pinglor i Stockholm : Jag saknar er så det gör ont! Ville bara att ni skulle veta det. Ni är fantastiska, och snart ses vi igen!


SPRING BREAK -08!!!

Spring Break 2008 var så otroligt grymt!! Vårat riktiga Spring Break spenderades nere i Edisto. Egentligen så går allt under stark censur, men lite ska ni väl få höra i alla fall... Jag & 20 kompisar hade hyrde ett hus vid stranden, det kan inte bli annat rätt! Rätt, men samtidigt fel.. det var dagar av lycka och sorg, tårar och skratt. Det hela blev liksom så himla känslosamt, så här sa Kasey (och jag kan inte annat än att hålla med!):

"crazy hookups, heartbreak, findin out who our friends are (makin new onesss/losin others)......I think I want to go back and do things a little differently, but I don't think I wanna do that again for a while.  But we did make wild memories. I wish I had taken more pictures."

Det var precis så det var. Det var mycket tårar, över att det var de flestas sista Spring Break - då många av oss är Seniors (dvs, tar studenten i år!), men samtidigt var det fint. Det var fint för att vi alla kände samma sak, och fint för att vi fick göra det här tillsammans.

På dagarna spelade vi football på stranden, vi badade i iskallt vatten (jämfört med Hawaii det vill säga!), vi solade tills de flesta brände sig och vi njöt av livet! De övriga timmarna om dygnet får jag lov att censurera, för allas skull. Men när känslorna har lagt sig så ska ni få höra, om ni vill, ni ska få höra allt om ni nu vill det.

I torsdags kunde jag för övrigt inte hålla mig längre, jag ville bara veta vad det var för känslor som fanns inom honom och vad det var för känslor som fanns inom mig. Vi hade inte setts på dryga tio dagar, det är långt tid när man setts varje dag så länge. Han mötte mig i hallen, mötte mig med en kram. Det kändes så där, men hans ögon lös liksom upp allt för en sekund. Så en kram kändes helt okej. Sedan satte han sig brevid mig i soffan, vi sa inte så mycket - men vi satt liksom bara där. Sedan gick jag upp för att fixa lite i mitt rum, då skickade han ett sms och undrade vart jag gick, "Upstairs" svarade jag och en sekund senare så var han där. Han stod där bakom mig, la sina armar om mig och kysste mig i nacken. Att han saknat mig kände jag bara, fast han inte sa någonting. Då vände jag mig om, en kyss som sa mer än tusen ord - men en kyss som gjorde att allt bara blev suddigt och jag inte visste vad jag kände. Det var så mycket känslor, och jag visste inte vad jag skulle göra, jag tror inte han visste heller. Jag ryggade bort, kom med dåliga bortförklaringar och vi sa inte så mycket mer. Det var fel av mig, det vet jag med.. men i alla fall. Senare så var vi alla ute och käkade och grejer, när vi kom hem under natten så sa han "vi måste prata Jade". Så vi satte oss ute, det var lite småkyligt men vi satt där ändå. Började lite smått prata, och jag tror varken jag eller han visste vad vi skulle säga egentligen. Sen kom tårarna, men med tårarna kom väl svaren antar jag. För han höll om mig i sina armar, och sa "Jade, don't cry. Cheer up, It's Spring Break" Jag log lite, men tårarna rann ändå, fast jag försökte dölja dom. Jag vet inte varför egentligen, men jag antar att det var för jag inte visste vad jag kände. Då brast typ allt, och det var som om mitt hjärta talade för en gångs skull. Då höll han mig hårdare, och viskade i mitt öra "Don't cry, I love you Jade". Fint, det fick mig inte att gråta mindre heller.. men i alla fall. Det var så himla fint, vi bara satt där och pratade om allt. Han sa att han älskade mig, och jag sa att jag älskade honom tillbaka. För det gör jag. Det är inget "jag älskar dig" som man slänger ur sig så där, utan det var från hjärtat. Det kändes skönt att vi bara kunde prata, och det vara bara vi och vi båda kunde säga vad vi kände. Det känns mycket bättre nu, men samtidigt gör det ont i hjärtat att vi måste säga Hej då snart. Men det var ändå bra att vi talade ut, för han behövde säga sitt och jag behövde säga mitt. Jag vet inte varför jag skrev det här, men i alla fall.

Spring Break var alldeles otroligt, och det var ett trött gäng ungdomar som lämnade Edisto och Spring Break bakom sig. Men det var med ett hjärta fyllt av minnen vi rullade hemåt. Någon med ett hjärta krossat, en annan ett par kyssar rikare, någon med en borttappad telefon, andra utan plånbok. Men det var från allas sida minnen som finns i hjärtat. Jag skriver inte mer än så här, för jag har redan skrivit för mycket.

Det gör ont i hjärtat att SB är slut. Men det var roligt så länge det varade, och ni ska få höra allt - för den som vågar!




Pappa, jag älskar dig mest i hela världen!! Du är alldeles underbar, och den finaste människan på denna planet. Jag saknar och älskar dig. Du är bäst!!

Long time - no seen!

Visst var det ett tag sedan jag bloggade, men det har varit mycket på G mina vänner. Just nu är jag sjuk, så varför inte passa på att blogga lite? Han vara tillbaka i skolan en hel dag innan jag stannade hemma igen, lyckat. Men det konstiga är att jag kände mig hyfsat kry i måndags och imorse så visste jag knappt vad jag hette. Inte för att jag var full alltså, men för att mitt huvud kändes sååå borta. Idag har jag sovit något alldeles otroligt mycket, i typ 20 timmar. Jag vill bara bli frisk, this is wasting time! Kanske ska berätta vad gjort på sistone istället, de två stora grejerna är ju Hawaii & Edisto Beach!

Spring Break 2008 är utan tvekan bland det bästa i mitt liv! Det var alldeles fantastiskt ska ni veta! Spring Break är ju egentligen bara en vecka, men jag fick lov att ta en extra vecka ledigt för att hinna med allt... Så det var så här det började:

Lördagen den 29 Mars så var dags att bege sig till Hawaii. Hade som vanligt packat alldeles för mycket, men det är väl så det ska vara! Planet från Los Angeles till Honolulu, HI var lite försenat så vi fick roa oss med att spela gitarr istället. Det visade sig vara lite mer än bara lite försenat så det gav oss matkuponger, vi nyttjade dom glatt på Starbucks medans vi alla bara ville komma fram. Dock så spelade det inte så stor roll, då vi ändå skulle komma fram till Hawaii sent i alla fall. När vi äntligen kom fram möttes vi av en dam som gav oss Leid's (Ni vet dom där "halsbanden" gjorda av blommor). Det var så himla fint att mötas av det, inte nog med det så sa hon också "Aloha". Det var typ så fint att jag ville gråta, och jag var glad att vi äntligen var framme!

Vi ville mer än att bara ligga på stranden, och ett besök till Pearl Harbor är givet när man är i Hawaii så vi besökte det. Det var otroligt vackert och rörande! Först så besökte vi muséet och gick runt lite i själva huvudbyggnaden, det var så overkligt att man var där på något sätt - men det var på samma sätt häftigt, lite svårt att förklara. Sedan så fick vi se en film, det handlade givetvis om "slaget mot Pearl Harbor", det var rörande och det var så att jag fick tårar i ögonen, sedan var det dags att ta båten ut mot själva USS Arizona Memorial. Det är där ett av skeppen vilar, och det var en kuslig känsla att veta att under än så låg hundratals döda människokroppar - men det var stort att vara där! Jag tycker alla borde få besöka Pearl Harbor, det var fantastiskt fint!

En annan dag besökt vi Hanauma Bay, en strand att snorkla vid. Visst var det otroligt fint, men det var nog lite "för turistigt" för min smak. Men kan inte annat säga än att stranden var otroligt fin!

Vi besökte också the Polynesian Culture Center (eller något sådant!), det var huuuur coolt som helst - och det var nog lite kort att bara vara där under en dag, men hur som helst så hade vi kul den tiden vi var där. Vi såg på en massa roliga workshops och fick prova på olika danser. Vi åkte också "flotte" runt de olika byarna. Det var så himla fint och roligt, vill tillbaka! Eftersom solen gassade så fick jag lov att dra på lite extra sun screen, jag valde den med högst solskyddsfaktor (den var för barn och hade TEAR FREE skrivet stort över hela flaskan), istället för att spraya rakt i ansiktet så tog jag lite i händerna och smetade lite i pannan och kinderna. Efter en stund så började det klia något alldeles otroligt i mina ögon, jag var faktiskt lite smart och kom ihåg att jag hade solskydd på fingrarna så jag försökte att bara blunda och tänka på annat. När jag sedan öppnade ögonen kunde jag inte se något alls! (Det må vara roligt nu, men ni ska bara veta..!) Alla andra trodde att jag skojade, men jag kunde faktiskt inte se någonting och blev alldeles rädd! Jag drog på mig solglasögonen och fick ledas till en läkare. (Det går bra att skratta, det här är typiskt mig!) Jag fick droppas med en massa ögondroppar och efter ett tag kunde jag skymta omvärlden igen, men det kliade fortfarande så jag fick lov att försöka hålla ögonen stängda och ha på mig mina solglasögon. Sedan skulle vi på show, jag missade halva showen men mina ögon blev bättre med kvällen! Jag är glad att det löste sig, och vet inte riktigt vad jag fått i ögonen. Hur som helst så kan jag se igen, så det går bra nu!

Självklart var vi tvunga att hänga på stranden, det var så fantastiskt fint och jag hade kunnat stanna länge, lääänge. Så dagarna på stranden i otrolig värme och så fint blått hav, det var tider det. På kvällarna så dansade vi klackarna av oss och vaknade tidigt nästa morgon för att inte missa en enda soltimme!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att det var 8 alldeles fantastiska dagar, och funderar ni på att åka till Hawaii - så gör det! Det är helt klart värt varenda krona!

(Nu skulle jag egentligen skriva om andra veckan, men det får bli ett inlägg för sig!!)


Quick Update

niki om PAPPA!

hej tänkte bara säga att din blogg är jätteintressant och kul att läsa!
ska också åka på utbytesår men tänkte mest på cali och arizona men har nu fått upp ögonen för south carolina :D
hörde av någon att det är mycket tornados är det sant?


Jag:
Tack Niki, det var verkligen jättekul att höra! Det är kommentarer som dessa som gör det mycket roligare att skriva! Visst ska det bli mera update nu också när jag är "back on track".  Åh!! Vad roligt! Jag tycker absolut du ska "satsa" på South Carolina, det är alldeles fantastiskt! Många utbytesstudenter satsar nog på stater som Cali, Florida, Arizona och så vidare. Men jag tycker absolut att du ska ge South Carolina en chans, det är jättefint här! Nja, mycket skulle jag nog inte säga. Hittills har vi bara haft en allvarligare tornado, så mycket skulle jag nog inte säga.. Men det är ju från år till år!



Sara om PAPPA!

Nu vill vi ha uppdatering Jade :D


Jag:
Ja Sara, det ska ni få! Det kommer så fort jag har piggnat till lite!


Anonym om PAPPA!

Where are you?!!? Du har ju typ helt försvunnit, jag vill ju höra hur allt är, tror jag d e fler som vill :)


Jag:
Här är jag! Har ju som sagt varit bortrest i två veckor! Vet inte om ni ska få höra allt, men ni ska i alla fall få höra en del!


My om PAPPA!

Hur går det där borta? Du har inte uppdaterat på ett tag =(


Jag:
My det går jättebra! Update ska du få så fort jag orkar!



Lee om Här sitter jag igen...

Ar du skon eller? Det heter inte GOUNDS, utan gowns. Seriost


Jag:
Oj, tack för att du rättade mig! Det har du helt rätt i! Visst vet jag att heter Gounds och inte Gowns, tusen tack för rättningen. Seriöst, tack.



My om Hej och hå!

oj, vad hårt! så skulle det ju aldrig blivit i Sverige :S åtminstone inte på min skola ;)


Jag:

Jo My, jag vet.. ibland är det lite hårt. Men jag gillar disciplinen!


amanda om CHEERLEADING <3

Åh.. Tack så jätte jätte mycket! det var jätte bra tips :D men jag vet faktiskt inte vad som menas med big and small doughnuts? :P


Jag:
Var så god! Du är så välkommen så! Vad bra, du får lova att höra av dig med hur det går också!! Okej, det är sättet du håller händerna på. Kan försöka förklara. För det första så måste du "knyta" händerna så att du har tummen "utanför" de andra händerna, och utanför själva handflatan. När du sedan sträcker armarna  med tummen utanpå mot utsidan så är det big ones. Medans det är små när lill finger sidan är den som syns utåt. Dåligt förklarat, haha, jag vet! Ska försöka hitta bilder! :D


RSS 2.0